فیلم ، تداوم اعتراضات در آمریکا؛ پورتلند، جورجیا و اوکلند در آتش

به گزارش مجله شرقیا، شهرها و ایالتهای مختلف آمریکا کماکان در اعتراض به قتل یک سیاه پوست در این کشور صحنه درگیری مردم با نیروهای امنیتی است و در برخی شهرها شرایط اضطراری اعلام شده است.

فیلم ، تداوم اعتراضات در آمریکا؛ پورتلند، جورجیا و اوکلند در آتش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اخبار دریافتی از آمریکا از تداوم هرج و مرج در برخی از شهرها و ایالات این کشور از جمله جورجیا و پورتلند در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران حکایت دارد.

فرماندار جورجیا به دنبال درخواست شهردار آتلانتا شرایط اضطرای اعلام کرده و قصد دارد 500 گارد ملی را برای کنترل شهر اعزام کند.

در پورتلند، بزرگ ترین شهر ایالت اورگان صدای تیراندازی شنیده می شود و ساختمان دادگستری این شهر از سوی معترضان به آتش کشیده شد. این در حالی است که برخی دیگر از کنترل مجدد این ساختمان از سوی نیروهای پلیس خبر می دهند. مردم معترض در این شهر برخی فروشگاه های شرکت اپل را نیز غارت کردند.

در اوکلند از شهرهای بزرگ ایالت کالیفرنیا نیز اوضاع خارج از کنترل گزارش شده و اخبار از غارت مراکز تجاری حکایت دارد.

دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می داد که افسر پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت آمیز در نهایت به مرگ این سیاه پوست منجر شد.

اعتراضات به قتل دلخراش شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس، به سراسر این کشور بسط یافته و آن را به میدان جنگ و صحنه خشونت پلیس علیه شهروندان تبدیل کرده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1055

به "فیلم ، تداوم اعتراضات در آمریکا؛ پورتلند، جورجیا و اوکلند در آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، تداوم اعتراضات در آمریکا؛ پورتلند، جورجیا و اوکلند در آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید