قطع یکباره بودجه نفت در عمل، اجرایی نیست

به گزارش مجله شرقیا، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است بودجه کشور متکی به نفت نباشد، باید مرحله به مرحله این موضوع اجرایی گردد، چرا که قطع یک باره بودجه نفتی منجر به قطع شریان مالی می گردد و در عمل قابل اجرا نیست.

قطع یکباره بودجه نفت در عمل، اجرایی نیست

معصومه آقاپور در بازدید از غرفه خبرنگاران در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار این خبرگزاری با بیان این که تدوین بودجه سال 99 بدون نفت در ظاهر و شعار خیلی خوب است، ولی این شعارها زمانی محقق می گردد که پایداری مالی داشته باشیم، اظهار کرد: در شرایط فعلی که در جنگ مالی هستیم هرگونه خطا و اشتباه باعث انفجار مالی می گردد.

وی ادامه داد: به نظر بنده در حال حاضر وقت آن نیست که بودجه سال 99 بدون منابع نفتی باشد؛ چراکه وقتی اقتصاد ایران در شرایط رکود تورمی هست اگر نفت را حذف کنیم یکی از منابع درآمدی ما مالیات و فروش اموال دولتی خواهد بود؛ بنگاه های مالی در شرایط رکود تورمی تحمل افزایش مالیات را نخواهند داشت و در کشورهای دیگر نیز در چنین شرایطی تنفس مالیاتی به بنگاه ها داده می گردد.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی در کشور همانند سقوط بهمن است و هرجا که بهمن سقوط کند ویران می گردد، اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی کشور بیکاری است، از سویی در شرایط سخت مالی تولیدکنندگان هم با تهیه مواد اولیه، تهیه ارز، بدهی های بانکی و ... روبرو هستند و از سوی دیگر اگر آن ها را با یک شلاق مالیاتی روبرو کنیم دیگر سرپا نمی ایستند.

آقاپور در مورد شاخص های مالی و وضعیت ارز در شش ماهه دوم امسال، اظهار داشت: شرایط بحران روانی و فشار مالی را طی نموده و کم کم به ثابت رسیده ایم و با هماهنگی هایی که با بانک مرکزی داریم و با افزایش صادرات غیرنفتی، این ثبات ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جامعه هنوز توان پذیرش تخصصی زنان را در رده های ارشد مدیریتی و رده های تخصصی ندارد، اضافه کرد: در رابطه با زنان تحصیل نموده مسائل زیادی وجود دارد؛ به طوری که نرخ بیکاری زنان تحصیل نموده بالای 60 درصد است که یک آسیب اجتماعی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 516

به "قطع یکباره بودجه نفت در عمل، اجرایی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع یکباره بودجه نفت در عمل، اجرایی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید