لوبیا قرمز و فواید آن

به گزارش مجله شرقیا، مصرف لوبیا قرمز برای سلامت بدن و درمان بیماری ها بسیار مفید است، بهبود حافظه، تامین انرژی، کمک به کاهش وزن، خواص ضد پیری، تقویت استخوان ها و سلامت قلب برخی از خواص بی نظیر لوبیا قرمز هستند.

لوبیا قرمز و فواید آن
لوبیای قرمز یکی از انواع رایج لوبیا است و به جهت شباهت ظاهری آن در شکل و رنگ به کلیه،به نام لوبیا کلیوی نامگذاری شده است. لوبیا قرمز ممکن است با لوبیاهای دیگری که به این رنگ هستند، از جمله لوبیای آزوکی اشتباه گرفته شود. این لوبیا به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و زمانی که پخته می شود، طعم و مزه ملایمی دارد. در هنگام پخت، به راحتی طعم و مزه هر گونه ادویه را به خود جذب می کند. آنها حاوی اندازه زیادی اسید فولیک، کلسیم ،کربوهیدرات، فیبر و پروتئین هستند که جزء سایر مواد مغذی ضروری برای عملکرد مناسب بدن می باشند.

ارزش غذایی و ویتامین و مواد معدنی موجود یک فنجان 177 گرم لوبیا قرمزکالری :225 کیلو کالری

پروتئین:15.35 گرم

کربوهیدرات 40.36 گرم

کل چربی 0.88 گرم

کل قند 0.57 گرم

فیبر رژیمی 11.33 گرم

ویتامین ب 1:0.28 میلی گرم

ویتامین ب 2:0.10 میلی گرم

ویتامین ب3:4.09 میلی گرم

ویتامین ب 6:0.21 میلی گرم

کولین:53.98 میلی گرم

فولات:230.10 میکروگرم

اسید پانتوتنیک:0.39 میلی گرم

ویتامین ای:0.05

ویتامین کا:14.87 میلی گرم

کلسیم:61.95 میلی گرم

مس :0.38 میلی گرم

آهن:3.93 میلی گرم

منیزیم:74.34 میلی گرم

منگنز :0.76 میلی گرم

مولیبدنوم :132.75 میکرو گرم

فسفر :244.26 میلی گرم

پتاسیم :716.85 میلی گرم

سلنیوم :1.95 میکرو گرم

سدیم :1.77 میلی گرم

روی :1.77 میلی گرم

اسید چرب امگا 3 :0.30 گرم

اسید چرب امگا 6 :0.19 گرم

کاهش سطح کلسترولاندازه بالای کربوهیدرات های پیچیده و فیبر رژیمی در لوبیا سطح کلسترول در خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

مفید برای بیماران دیابتیلوبیا قرمز گزینه ای سالم برای بیماران دیابتی است که به دلیل شاخص گلیسمی پایین، محتوای قند در بدن را متعادل نگاه می دارد. همچنین خطر ابتلا به دیابت را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و از آن پیشگیری می کند.

برای بهبود حافظهلوبیای قرمز سرشار از ویتامین b1 است، که تا حد زیادی به عملکرد های سالم مغز کمک می کنند. سطح بالایی از ویتامین b1 به ایجاد انتقال دهنده عصبی مهم، که عملکرد مناسب مغز را تقویت می کند و تمرکز حافظه را افزایش می دهد نیز کمک می کند . همچنین در کاهش پیشرفت آلزایمر و زوال عقلی نیز بسیار مفید است.

برای کمک به تامین و افزایش انرژیمنگنز موجود در لوبیا قرمز، در انجام متابولیسم که اساساً تجزیه مواد مغذی برای تولید انرژی برای بدن است را افزایش می دهد. خواص ضد اکسایش منگنز موجود در لوبیا قرمز به دفاع از آنتی اکسیدان های بدن کمک می کند، تا مطمئن شود که رادیکال های مضر آزاد به بدن به طور صحیح و موثر دفع می شوند و از بین می فرایند از این رو لوبیا قرمز جزو دسته غذاهای غنی از آنتی اکسیدان قرار می گیرد.1

سلامت مفاصلمس برای سلامت استخوان ها و مفاصل بدن ضروری است. لوبیا به دلیل داشتن آنزیم های خاص باعث می شود تا انعطاف پذیری رباط و مفاصل افزایش پیدا کند.

پاکسازی دستگاه گوارشلوبیا قرمز به دلیل خواصی که دارد می تواند به راحتی باعث پاک سازی دستگاه گوارش شما شود. کسانی که سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ دارند بهتر است از لوبیا قرمز استفاده کنند.

درمان سندروم روده تحریک پذیرخیلی از افراد به بیماری سندروم روده تحریم پذیر گرفتار هستند ، شما می توانید با مصرف فیبر زیاد این بیماری را تا حدود زیادی کنترل کنید. مصرف لوبیا قرمز برای درمان سندروم روده تحریک پذیر مناسب است.

کاهش چین و چروک پوستهمانطور که بالا عنوان شد لوبیا قرمز با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. با از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن فرایند سلول های پیری کاهش پیدا می کند. لوبیا قرمز باعث کاهش چین و چروک پوستی می شود.

درخشان تر شدن پوستاگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید بهتر است از لوبیا قرمز استفاده کنید چرا که دارای آمینو اسید ، اسیدهای چرب می باشد. مصرف منظم لوبیا در رژیم غذایی باعث می شود تا شما پوست درخشانی داشته باشید.

سلامت و محافظت از قلبلوبیا قرمز دارای منیزیوم می باشد که این ماده بر کلسترول بد خون تاثیر گذار است. لوبیا قرمز با بیماری های قلبی و عروقی مبارزه می کند و باعث می شود تا شما قلبی سالم تر و قوی تر داشته باشید.

تقویت مغزلوبیا قرمز به دلیل دارای بودن ویتامین گروه ب به عملکرد مغز کمک می کند. وجود ویتامین ب1 برای انتقال دهنده عصبی مغز و تقویت آن مفید می باشد. باعث تمرکز حافظه می شود. همچنین این ویتامین باعث می شود تا از زوال عقل و بیماری آلزایمر پیشگیری شود.

پیشگیری از پوکی استخوانشما می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود از لوبیا قرمز کمک بگیرید ، چرا که سرشار از پروتئین ، پتاسیم و منیزیم می باشد. لوبیا سرشار از فیبر بوده که باعث می شود تا از پوکی استخوان پیشگیری شود.

درمان و پیشگیری از یبوستکسانی که یبوست دارند اکثرا به دلیل مشکل کمبود فیبر به این عارضه دچار می شوند. لوبیا قرمز برای درمان یبوست مناسب است چرا که سرشار از فیبر است.

خواص ضد سرطانیلوبیا سرشار از منگنز است و وجود منگنز در لوبیا قرمز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. همچنین لوبیا شامل ویتامین کا می باشد که برای جلوگیری از استرس موثر است. تحقیقات نشان می دهد که لوبیا قرمز می تواند با حدود زیادی با سرطان کولون مبارزه کند.

کاهش درد میگرنمیگرن یک بیماری عصبی می باشد که دردهای شدیدی دارد ، برای کاهش دردهای میگرنی بهتر است لوبیا قرمز مصرف کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدنآنتی اکسیدان های موجود در لوبیا قرمز باعث می شود تا با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کند. این امر باعث می شود تا از سلول های بدن محافظت کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند.2

برای لاغریلوبیا قرمز دارای فیبر رژیمی فراوانی است که موجب می شود افراد زودتر احساس سیری کنند و تا مدت ها گرسنه نشوند. افرادی که در پی کاهش وزن و لاغری هستند، می توانند از این نوع لوبیا برای از دست دادن اشتهای کاذب خود استفاده کنند.

این ماده همچنین پروتئین سرشاری دارد و برای ورزشکاران ماهیچه سازی می کند. از آنجا که پروتئین لازم برای قوت ماهیچه ها، در لوبیا قرمز موجود است، این نوع لوبیا برای افرادی که ورزشکار هستند می تواند مکمل خوبی باشد.

منیزیمی که در لوبیا قرمز وجود دارد، به سنتز پروتئین در بدن کمک و موجب عضله سازی می شود.

لوبیا قرمز چربی بسیار کمی دارد و کالری آن پایین است. برای همین با استفاده از لوبیا قرمز می توانید تناسب اندام خود را به دست آورید.

سم زداییبا استفاده از فواید لوبیا قرمز می توانید سموم بدنتان را به راحتی دفع کنید. بسکمک از تولیدکننده های مواد غذایی از سولفیت برای نگه داری مواد غذایی استفاده می کنند که خود به عنوان سم وارد بدن می شود و بعدها برای انسان مشکلاتی را ایجاد می کند.

لوبیا قرمز می تواند سولفیت موجود در بدن را شناسایی کند و آن ها را از بین ببرد. لوبیا قرمز به عنوان یک سم زدای طبیعی در بدن عمل می کند و از ابتلا به بیماری داخلی جلوگیری می کند.

برای آرتروز و روماتیسملوبیا قرمز منبع مناسبی برای تأمین نیاز بدن به مس است. افرادی که آرتروز یا روماتیسم دارند با استفاده از لوبیا قرمز می توانند دردها و التهابات ناشی از آرتروز و روماتیسم خود را کاهش دهند.

مس همچنین به رباط ها و مفاصل در انعطاف بیشتر داشتن، کمک می کند تا فشار بر روی استخوان ها و ماهیچه ها کمتر احساس شود.

جلوگیری از آب مرواریدلوبیا قرمز دارای ویتامین ب3 است که وجود آن در بدن برای جلوگیری از ابتلا به آب مروارید اهمیت دارد. لوبیا قرمز به دلیل داشتن ویتامین ب3، برای سلامت چشم و تقویت بینایی کمک شایانی می کند.

کاهش ابتلا به آسمبا استفاده از خاصیت لوبیا قرمز کمتر دچار آسم می شوید. منیزیم موجود در لوبیا قرمز می تواند عبور و مرور هوا را در ریه ها آسان تر کند. اگر بدن شما منیزیم کافی داشته باشد از ابتلا به آسم جلوگیری می شود.

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.parsiday.com

3.www.teamapp.app

منبع: راسخون
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1876

به "لوبیا قرمز و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوبیا قرمز و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید