مسکو: با عربستان در حال جنگ بر سر قیمت نفت نیستیم

به گزارش مجله شرقیا، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد روابط عربستان و روسیه شاهد جنگ قیمت نیست و قیمت نفت هم اکنون با شرایط نامطلوب جهانی روبرو است.

مسکو: با عربستان در حال جنگ بر سر قیمت نفت نیستیم

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت روابط عربستان و روسیه شاهد جنگ قیمت نیست و قیمت نفت هم اکنون با شرایط نامطلوب جهانی روبرو است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دیدگاه کرملین درخصوص اظهارنظر نائب رئیس شرکت لوک اویل (Lukoil) مبنی بر این که روسیه و عربستان جنگ فرسایشی را شروع می نمایند، گفت: روسیه شروعگر هیچ جنگی نیست و از اظهارات خاندان سلطنتی عربستان نیز نتیجه می گیریم این کشور هم شروعگر هیچ جنگی نیست.

پسکوف اضافه کرد: هر کشوری برای بودجه خود معیار های مشخصی دارد و هر دولتی سیاستش را براساس این معیار ها تنظیم می نماید. شما اطلاع دارید که بودجه روسیه بر اساس قیمت 42 دلار برای هر بشکه نفت است. قطعا قیمت کنونی برای ما مطلوب نیست، اما یک کمربند نجات وجود دارد که درصورت اضطرار به حل مشکل یاری خواهد نمود. در کوتاه مدت و نیز میان مدت هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد.

سخنگوی کرملین در خاتمه گفت قیمت کنونی نفت برای روسیه فاجعه بار نیست.

لازم به ذکر است در نشست اخیر کشورهای عضو اوپک و روسیه طرفین برای تمدید توافق کاهش فراوری نفت به نتیجه نرسیدند و به دنبال آن عربستان سعودی میزان فراوری نفت خود را به مقدار زیادی افزایش داد که در نتیجه بهای نفت به شکل بی سابقه ای سقوط کرد.

در معاملات روز های اخیر، بهای هر بشکه نفت به کمتر از 30 دلار رسیده و ارزش سهام شرکت ها در بازار های اقتصادی جهان به شدت تحت تاثیر این افت قیمت نفت و نیز تبعات ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 885

به "مسکو: با عربستان در حال جنگ بر سر قیمت نفت نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: با عربستان در حال جنگ بر سر قیمت نفت نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید