مسکو: روسیه به اینستکس می پیوندد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکره این کشور با این اتحادیه در مورد پیوستن به مکانیسم کانال ویژه تجاری اروپا- ایران اطلاع داد.

مسکو: روسیه به اینستکس می پیوندد

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: روسیه در حال مصاحبه و مذاکره با اروپا برای پیوستن به مکانیسم کانال ویژه تجاری اتحادیه اروپا با ایران (اینستکس) است.

ولادیمیر چیزوف در ادامه اضافه نمود: آنها این موضوع که اینستکس ایجاد شده را پنهان نمی نمایند و علیرغم وجود مشکلاتی جدی، همچنان کوشش برای برقراری این مکانیسیم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگاران، ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری موسوم به اینستکس توسط آلمان، فرانسه و انگلیس، اوایل فوریه سال 2019 (بهمن 1397) نهایی و ثبت شد؛ اما از آن روز تا به حال هنوز این ساز و کار عملیاتی نشده است.

مقر این گروه در پاریس فرانسه است که مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد و بریتانیا نیز رئیس کمیته نظارت است.

این در حالی است که 3 ماه پس از ایجاد دفتر اروپایی اینستکس، شرکت ایرانی آن نیز 29 آوریل (9 اردیبهشت) به ثبت رسید؛ اما اروپا کماکان در مورد تعهدات خود تعلل می نماید.

لازم به ذکر است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 18 اردیبهشت ماه، جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود که بعضی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف نموده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می دهد تا به تعهدات بانکی و اقتصادی خود عمل نمایند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 229

به "مسکو: روسیه به اینستکس می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روسیه به اینستکس می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید