مشارکت بین دستگاهی برای حل مشکل رطوبت مسجد تاریخی باغخواص ورامین

به گزارش مجله شرقیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین گفت: در چند روز گذشته متولیان مسجد باغخواص از نفوذ رطوبت به آب انبار تاریخی این مسجد ابراز نگرانی کردند که این موضوع در جلسه ای بین دستگاه هایی با حضور نماینده مردم ورامین، پیشوا، قرچک، بخشدار مرکزی، دهیار و اعضای شورای اسلامی مورد آنالیز نهاده شد.

مشارکت بین دستگاهی برای حل مشکل رطوبت مسجد تاریخی باغخواص ورامین

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تهران، ژیلا خدادادی امروز شنبه 14 تیر ماه گفت: این مسجد تاریخی در 5 سال گذشته دوبار مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته است تا این بنا به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری گردد.

خدادادی گفت: اقدامات ارائه شده از سوی دهیاری و اداره میراث فرهنگی در راستای حفاظت از این آثار به صورت مستند ارائه شده و کوشش می گردد تا طی یک ماه آینده مشکل این مسجد تاریخی با همکاری تمام اعضا جلسه پیگیری و رفع گردد.

او اظهار داشت: بر اساس بازدید کارشناسان چاه جذبی در ملک مسکونی در مجاورت این مسجد تاریخی دلیل نفوذ رطوبت به آب انبار این مسجد تاریخی است و مقرر شد تا مالک اقدام به پر کردن چاه مذکور کند. همچنین بازسازی بنا با مشارکت دهیاری و زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی صورت پذیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین اضافه کرد: مسجد تاریخی روستای باغخواص یکی از 78 اثر ملی ورامین به شمار می رود که به دلیل برخورداری از آب انبار و بادگیر تاریخی از اهمیت ویژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران برخوردار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1007

به "مشارکت بین دستگاهی برای حل مشکل رطوبت مسجد تاریخی باغخواص ورامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بین دستگاهی برای حل مشکل رطوبت مسجد تاریخی باغخواص ورامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید