واشنگتن محموله های توقیفی را فروخت ، تداوم سیاست ترامپ توسط بایدن

به گزارش مجله شرقیا، آمریکا در راستای سیاست های رئیس جمهور پیشین این کشور اقدام به فروش محموله بنزینی نموده که گفته می گردد متعلق به ایران است.

واشنگتن محموله های توقیفی را فروخت ، تداوم سیاست ترامپ توسط بایدن

به گزارش خبرنگاران از مهر، یک مقام وزارت دادگستری آمریکا بیان کرد که بیش از یک میلیون بشکه بنزین که سال گذشته بر اساس تحریم ها ضبط شده بود به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیراً توقیف شده است در راستا حرکت به سوی آمریکا است.

آمریکا ادعا نموده این محموله متعلق به ایران است. توقیف و مصادره محموله های سوختی بخشی از سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ بود که پس از خروج آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم ها در سال 97 به اجرا گذاشته شد.

در چارچوب این سیاست، دولت آمریکا سال گذشته با استناد به قوانین مدنی مصادره اموال نهادهایی که مورد تحریم قرار گرفته اند محموله 1.2 میلیون بشکه ای بنزین را که از طریق چهار نفتکش برای ونزوئلا ارسال شده بود توقیف کرد.

این محموله ها پس از توقیف و انتقال به نفتکش های دیگر به آمریکا انتقال یافت و قرار است درآمد حاصل از فروش آن به صندوق حمایت اقتصادی از قربانیان تروریسم دولتی واریز گردد.

مارک ریموندی، سخنگوی وزارت دادگستری، به خبرگزاری رویترز گفت فروش این محموله ها اجرا شده و دولت آمریکا اکنون در حال محاسبه هزینه های این عملیات است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1510

به "واشنگتن محموله های توقیفی را فروخت ، تداوم سیاست ترامپ توسط بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن محموله های توقیفی را فروخت ، تداوم سیاست ترامپ توسط بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید