پاسخ سفیر چین در آمریکا به سوال رسانه های آمریکا درباره استان هوبی

به گزارش مجله شرقیا، سفیر چین در آمریکا مجری برنامه خبری صبح رادیو ان پی ار مصاحبه کرد و به سئوالاتی مانند مقابله چین با شیوع کروناویروس پاسخ داد.

پاسخ سفیر چین در آمریکا به سوال رسانه های آمریکا درباره استان هوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، چویی تیان کائی سفیر چین در آمریکا با استیو ایسکیپ مجری برنامه خبری صبح رادیو ان پی ار مصاحبه کرد و به سئوالاتی مانند مقابله چین با شیوع کروناویروس پاسخ داد، بخشی از این مصاحبه به توضیح زیر است:

مجری: معتقدیم شیوع این بیماری شدیدترین بحران پیش روی چین در سال های اخیر است، این نیز یک بحران بهداشتی و یک بحران مالی و سیاسی محسوب می گردد، به نظر شما در مقایسه با بحران های دیگر در سال های اخیر در چین، این بحران به کجا رسیده است؟

سفیر چین: شیوع کروناویروس جدید چالشی بزرگ برای چین است و تاحدی برای کل جامعه جهانی نیز چالش بزرگی محسوب می گردد. بعضی می گویند این چالش بی سابقه است و اقدامات مقابله ما نیز بی سابقه است. این حقیقت است. ما با تمام نیرو با شیوع بیماری مقابله می کنیم و بیماران را تحت درمان قرار می دهیم، سعی می کنیم تاثیرات شیوع بیماری بر اقتصاد و فعالیت های اجتماعی را کاهش دهیم، بازهم با تمام نیرو کوشش خواهیم کرد.

مجری: می دانیم مقامات سیستم بهداشت چین گفته اند که در حقیقت مقابله چین چندان کند نیست، اما دو مقام مهم استان هوبی برکنار شده اند، پس چه اتفاقی افتاده است؟

سفیر چین: همه کارهایی که انجام دادیم، از جمله تعدیل پرسنل، پاسخ به خواست مردم است. این تنها هدف اقدامات کنونی است. در این شرایط فوق العاده؛ طبیعیست که مسوولیت را باید بیشتر به آدم های توانمند سپرد، این وظیفه ای سنگین است.

مجری: می خواهم سوالی درباره پزشک لی ون لیانگ مطرح کنم. او قبل از همه درخصوص شیوع کروناویروس جدید هشدار داد، اما بازداشت و توبیخ شد، این امر بعد از مرگش توجه گسترده ای به دنبال داشته است. چرا وی بازداشت شد؟

سفیرچین: اولا وی بازداشت نشد. بعضی با وی صحبت کردند، اما دستگیر نشد. اگر نه ممکن نبود در بیمارستان کار کند.

مجری: از وی تحقیقات صورت گرفت؟ منظورتان این است که او تحت تحقیقات نهاده شد اما بازداشت نشد، درسته؟

سفیر چین: بله، او پزشک خوبی بود، همه ما از مرگش غمگین هستیم. او مسئولیت پذیر بود و در کارش نیز حرفه ای بود. او در کار خود از نزدیک شدن به خطرات مطلع بود و از لحاظ تخصصی هشدار داد. اما در ابتدا بعضی او را درک و تایید نکردند، چون این ویروس کاملا جدید است، کسی از آن شناختی نداشت.

مجری: یعنی علت این که از او خواسته شد تا حرف هایش را پس بگیرد، درک نکردن مردم درباره موضوع افشا شده اش است؟

سفیر چین: وی به عنوان پزشک توانست از نمونه ها نتیجه بگیرد، اما برای دولت اگر هشدار یا پیامی صادر می کرد، به شواهد بیشتر و تحلیل علمی احتیاج داشت، این کار زمان برده است. البته ما حالا به درستی دکتر لی پی برده ایم. او بعدا همچنان در بیمارستان کار می کرد و هنگام انجام وظیفه جان خود را از دست داد، این غمگین انگیز است. اما با وجود خطر جانی، بازهم هزاران پزشک و پرستار عالی در این جبهه حضور دارند و بیماران را درمان می نمایند، دکتر لی یکی از آنان بود.

سفیر چین: شهرداری ووهان پس از درگذشت دکتر لی پیامی منتشر کرد و به بستگانش تسلیت گفت، مردم سراسر کشور نیز به خانواده اش تسلیت گفته و حمایت خود را از آنان بیان کردند.

مجری: چین بعضی شهرها را مسدود نموده و بهای مالی بسیار بالایی در این باره متحمل شده است. آیا ممکن است دولت چین در آینده اعتراف کند که متحمل هزینه سنگین و بیش از حدی شده است؟ این بیماری واگیردار جان بعضی را گرفت، اما چین به بازگشایی شهرها و از سرگیری فعالیت کاری احتیاج دارد.

سفیر چین: برای چین رفاه مردم بخصوص امنیت جانی و سلامت آن ها در اولویت است، ما برای دفاع از آن از هیچ هزینه ای دریغ نمی کنیم. در عین حال مردم به توسعه مالی و فعالیت اجتماعی احتیاجمندند، بنابراین ما باید کوشش کنیم فعالیت های مالی و اجتماعی را از سر بگیریم.

مجری: به نظر شما شیوع این بیماری تا چه زمانی طول می کشد؟ چین برای مهار این بحران به چه مدت زمان، چند روز، چند هفته یا چند ماه احتیاج دارد؟

سفیر چین: امیدوارم هرچه زودتر شرایط بهتر گردد، اما به بسیاری عوامل بستگی دارد، از جمله کوشش های ما، این که آیا در جهت صحیح کار می کنیم، آیا کارهای ما موثر است؟ ما با تمام نیرو کار می کنیم، به دانشمندان و پزشکان و پرستاران خود اطمینان داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 706

به "پاسخ سفیر چین در آمریکا به سوال رسانه های آمریکا درباره استان هوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سفیر چین در آمریکا به سوال رسانه های آمریکا درباره استان هوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید