پرداختهای شهری یکپارچه میشود

به گزارش مجله شرقیا، شهر: شهر پی پرداخت یکپارچه شهری و زیرساختی برای انواع پرداخت های خرد شهری است که علاوه بر فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار که به آن متصل می گردد، به ابزارهای پرداختی که در اختیار مردم است هم متصل می گردد.

پرداختهای شهری یکپارچه میشود

به گزارش شهر، در آیین رونمایی از پروژه های ده گانه مرکز آمار و رصد شهری و پرداخت شهری (شهرپی) که ظهر امروز سه شنبه -25 آذر 1399- در رصدخانه شهری شهرداری تهران با حضور شهردار تهران برگزار گردید، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گفت: در دو سال اخیر سعی شد با تغییر رویکرد در مرکز آمار و رصد شهری از جمع آوری صرف داده های شهری گذر کنیم.

به گفته او؛ در وهله نخست به سمت تحلیل داده ها با ستفاده از ابزارهای مختلف حرکت کردیم و در مرحله بعد به تشخیص رسیدیم تا شهرداری به یاری این داده ها بتواند با تحلیل داده ریشه چالش ها و مسائل شهری را پیدا کند و در حال حاضر به سمت پیش بینی در حال حرکت هستیم و به آینده فکر میکنیم.

فرجود با بیان اینکه بر اساس بعضی پیش بینی ها می توان یکسری نیازهای آینده را آنالیز کرد، درباره روینمودهای رصدخانه گفت: استفاده از فناوری های نوین برای تحلیل کلان داده و ابزارهای دیگر داده کاوی و هوش مصنوعی، رصد، دریافت و آنالیز داده ها را برای شهر قابل استفاده نموده است تا مدیریت بهتری بر شهر داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، استقرار نظام داده و حکمروایی داده بر تحلیل ها را از مهم ترین روینمودها بیان کرد و شرح داد: علاوه بر این، استاندارد کردن بانک اقلام داده ای شهرداری برای نخستین بار اتفاق افتاده است. رویکرد مهم دیگر بحث باز کردن دسترسی به داده های شهری (به آن قسمتی که مجاز است) برای همه بازیگران از محققان تا سایر ذینفعان بود.

او همچنین از رونمایی از یک پلتفرم مهم شهری (شهرپی) اطلاع داد و اضافه کرد: شهر پی پرداخت یکپارچه شهری و زیرساختی برای انواع پرداخت های خرد شهری است که علاوه بر فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار که به آن متصل می گردد، به ابزارهای پرداختی که در اختیار مردم است هم متصل می گردد.

به گفته فرجود؛ شهروندان به جای پول نقد، پرداخت الکترونیک انجام می دهند. البته ویژگی این پلتفرم این است که رقیب بخش خصوصی نیست و زیرساخت آماده می نماید. درواقع همه کیف پول ها می توانند بر بستر آن عمل نمایند و مردم محدود به نرم افزار خاص نیستند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1392

به "پرداختهای شهری یکپارچه میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداختهای شهری یکپارچه میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید