پیشگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف ویتامین دی

به گزارش مجله شرقیا، به نقل از مدیسن نت، علیرغم کاهش کلی موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ، اما ابتلاء به این بیماری در میان افراد جوان در حال افزایش است.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف ویتامین دی

طبق تحقیقات اجرا شده، این فرایند صعودی به دلیل کاهش مصرف ویتامین D در غذاهایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر است.

شواهد فزاینده ای در خصوص ارتباط بین ویتامین D و خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ وجود دارد، اما تحقیقات کمی در خصوص اینکه آیا مصرف ویتامین D با خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ (قبل از 50 سالگی) ارتباط دارد یا خیر، وجود دارد.

دکتر کیمی نگ، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا فاربر بوستون، اعلام کرد: از آنجا که کمبود ویتامین D در چند سال گذشته همیشه در حال افزایش بوده است، ما به آنالیز این موضوع پرداختیم که آیا این مسئله می تواند در افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در جوانان مؤثر باشد یا خیر.

نتایج این مطالعه نشان داده است که دریافت 300 واحد ویتامین D در روز یا بیشتر، تقریباً معادل سه لیوان شیر، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را تا حدود 50 درصد کاهش می دهد.

پیش از این مطالعات نشان داده بود که مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلاء به پولیپ روده بزرگ پیش سرطانی قبل از 50 سالگی مرتبط است.

طبق این یافته ها بر اساس داده های بیش از 94 هزار زن است که بخشی از یک مطالعه طولانی مدت که در سال 1989 آغاز شده بودند. آنها هنگام آغاز مطالعه 25 تا 42 سال سن داشتند.

باید توجه داشت که محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف ویتامین D و خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ پس از 50 سالگی پیدا نکردند. به گفته محققان مطالعه بیشتری احتیاج است تا معین گردد که آیا ویتامین D در واقع محافظت بیشتری در برابر سرطان روده بزرگ در جوانان ایجاد می نماید یا خیر.

به گفته محققان، این یافته ها می تواند به توصیه هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D به اسم یک افزودنی مقرون به صرفه برای آزمایش های غربالگری برای جلوگیری از سرطان روده بزرگسالان زیر 50 سال منجر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1828

به "پیشگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف ویتامین دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از سرطان روده بزرگ با مصرف ویتامین دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید