کرونا و بازار مواد مخدر در اروپا

به گزارش مجله شرقیا، سازمان نظارت بر مواد مخدر اروپا در گزارش جامع سال 2020 خود اظهار داشت که همه گیری کرونا تاثیری آنی بر فراوری و مصرف مواد مخدر در این قاره گذاشته و بازار خرید و فروش آن را دگرگون نموده است.

کرونا و بازار مواد مخدر در اروپا

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، این گزارش که نشان می دهد تدابیر قرنطینه وضع شده برای شهرها و کشورهای اروپایی به منظور مقابله با شیوع بیماری کووید-19، شرایط را برای مشتریان، فروشندگان و همچنین مجریان قانون تغییر داده است.

این گزارش افزوده است که تغییر در الگوی مصرف همچنین می تواند به این دلیل باشد که رساندن این مواد به دلیل بسته شدن مرزها از زنجیره فراوری تا مصرف کننده دچار اختلال شده باشد.

این در حالی است که علاقه به مصرف بنزودیازپین ها یا همان آرام بخش ها در بازار روانگردان ها بالا رفته است.

آژانس اروپایی نظارت بر مواد مخدر در این گزارش آورده است که استفاده از وسائل مشترک برای استفاده از مواد مخدر، همچون نی برای کوکائین یا لوله و قاشق برای کراک یا هروئین، ریسک ابتلا به ویروس کرونا را در مصرف کنندگان بالا برده است.

افزایش خرید آنلاین، کاهش مصرف اکستازی

این گزارش همچنین برآورد نموده است که اعمال محدودیت های تردد در کشورهای اروپایی باعث تغییر در نحوه فروش مواد مخدر شده و خریدن این دست مواد به وسیله فروش آنلاین و با استفاده از بازارهای سیاه Darknet، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیغام رسان رمزگذاری شده افزایش یافته است.

به این سبب معاملات حضوری کمتر شده و استفاده از پول نقد نیز کاهش یافته است.

همچنین بنابر آمار جدید و به دلیل اعمال سیاست قرنطینه، میزان قرص های مخدری که غالبا در محیط های اجتماعی یا مهمانی ها مصرف می شوند همچون کوکائین یا اکستازی پایین آمده است.

یک یافته دیگر این گزارش، افزایش شمار مرگ بر اثر سوءمصرف موادمخدر در میان افراد بالای 50 سال است. بر طبق اعلام این نهاد، در بین سال های 2012 تا 2018 شمار افراد بالای 50 سالی که در اثر مصرف بالای مواد مخدر فوت نموده اند 75 درصد رشد داشته است.

این گزارش می گوید افزایش مرگ افراد بالاتر از 50 سال بر اثر سوءمصرف مواد نشان از خطر بالقوه مصرف طولانی مدت این مواد برای جوانان دارد.

تخمین زده می گردد در سال گذشته حدود 20 میلیون جوان در اروپا از مواد مخدر استفاده نموده باشند.

این آژانس نظارتی اروپایی درباره عملیات تعقیب کارتل های مواد مخدر نیز خاطرنشان نموده است که فراوری و عرضه محموله های بزرگ مواد مخدر در این قاره همچنان در حال افزایش است، بخصوص محموله های کوکائین، حشیش و هروئین که به وسیله دریا منتقل می شوند. با این حال همزمان آمارها نشان می دهد که عملیات رهگیری و ضبط این محموله ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش یورونیوز، طبق این گزارش بلژیک، اسپانیا و هلند از جمله کشورهایی هستند که بیشترین محموله های بزرگ مواد مخدر را توقیف نموده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1239

به "کرونا و بازار مواد مخدر در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا و بازار مواد مخدر در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید