گوگل از کارمندانش جاسوسی می نماید؟!

به گزارش مجله شرقیا، در شکایت این سازمان آمده است گوگل عملا از کارمندانش جاسوسی و سپس کارمندانی که در فعالیت های کنشگری دست داشته اند را بازپرسی و آن ها را اخراج نموده است.

گوگل از کارمندانش جاسوسی می نماید؟!

سازمان فدرال برد ملی روابط کارگری آمریکا (NRLB) با تنظیم شکایتی علیه گوگل، این شرکت فناوری را به نقض قوانین متعدد نیروی کار در جریان سرکوبی فعالیت های کنشگری کارمندانش در سال گذشته متهم کرد.

در شکایت این سازمان آمده است گوگل عملا از کارمندانش جاسوسی و سپس کارمندانی که در فعالیت های کنشگری دست داشته اند را بازپرسی و آن ها را اخراج نموده است. دو نفر از کارمندان گوگل هستند که اواخر سال گذشته به دلیل دست داشتن در فعالیت کنشگری از این شرکت اخراج شدند و در این شکایت از آن ها نام برده شده است.

گوگل اواخر سال گذشته لورنس برلند و کاترین اسپایرز را به نقض سیاست های امنیت دیتا متهم و به قرارداد آن ها پایان داد. برلند به دلیل دسترسی به تقویم کارمندان دیگر در زمان سازماندهی کوشش ها برای اعتراض علیه همکاری گوگل با یک شرکت ضد اتحادیه ای اخراج شد.

اسپایرز هم یک مهندس امنیتی در گوگل بود که یک نوتیفیکیشن را طراحی نموده بود که هر زمان کارمندان از وب سایت IRI بازدید می کردند، به آن ها اعلام می کرد حق دارند در فعالیت های اعتراضی شرکت نمایند. برلند در بیانیه ای بیان کرد این شکایت روشن می نماید که کارکنان حق دارند درباره مسائل مربوط به اخلاق تجارت و ترکیب مدیریت صحبت نمایند.

یافته اخیر در زمانی که می بینیم شماری از میلیاردر های فناوری قدرتشان در کنترل زندگی و کارمان را مستحکم تر نموده اند، قابل توجه است. براساس گزارش بیزنس اینسایدر، سخنگوی گوگل در واکنش به این شکایت اظهار کرد: گوگل همیشه برای حمایت از فرهنگ بحث درون سازمانی کار نموده است و ما اعتماد بالایی به کارمندانمان داریم.

منبع: فرادید
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1375

به "گوگل از کارمندانش جاسوسی می نماید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل از کارمندانش جاسوسی می نماید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید