ارز 4200 تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: براساس اعلام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نهاده های دامی در دی ماه نیز با ارز 4200 تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

ارز 4200 تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ناصر نبی پور با اشاره به اینکه مطرح شدن مباحثی از سوی بعضی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره احتمال حذف ارز 4200 تومانی منجر به این شد که تعدادی از واردنمایندگان از عرضه نهاده های دامی به بازار خودداری نمایند، گفت: زمانی که مباحثی مبنی بر حذف یارانه و گرانی محصول نهایی مطرح می گردد طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد.

این فعال صنفی ادامه داد: بعلاوه بعضی تولیدنمایندگان از عرضه تخم مرغ به بازار خودداری می کردند چرا که احتمال می دادند قیمت آن افزایش یابد.

نبی پور ضمن انتقاد از چنین اقداماتی گفت: مگر چقدر می توان این محصولات را انبار کرد و به بازار عرضه نکرد، بعد از مدتی چاره ای جز عرضه آن ها به بازار وجود ندارد و زمانی هم که عرضه زیاد گردد قیمت متعادل می گردد.

وی توضیح داد: با این حال امروز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام نموده که نهاده های دامی در دی ماه نیز با ارز 4200 تومانی در اختیار تولیدنمایندگان قرار می گیرد.

این فعال صنفی از اظهار نظر کارشناسان و نمایندگان مجلس در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر در این حوزه ابراز نظر کند و بگوید که چه زمانی قرار است چنین اتفاقی رخ دهد تا تکلیف تجار، تولیدنماینده و مصرف نماینده تعیین گردد. اظهار نظرات کارشناسی نه تنها مسئله ای را حل نمی کند بلکه به شایعات دامن می زند و منجر به آشفتگی و نابسامانی بازار خواهد شد.

نبی پور با تاکید بر اینکه چنین اقدامی احتیاج به یک بسترسازی جدی دارد و چنین بستری الان فراهم نیست، افزود: غذای مردم مانند بنزین نیست که قیمت آن یک تا دو هزار تومان افزایش یابد و مدتی بعد همه چیز متعادل گردد، وقتی قرار است قیمت مواد غذایی چند برابر گردد باید زیرساخت ها به درستی فراهم گردد و نمی توان با آن شوخی کرد بعلاوه نقدینگی مورد احتیاج تولیدنمایندگان 5 برابر می گردد باید شرایطی باشد که تولیدنماینده بتواند آن را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1963

به "ارز 4200 تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز 4200 تومانی در دی ماه هم اختصاص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید