افزایش یارانه مراکز بهزیستی به 2 میلیون و 400 هزار تومان

به گزارش مجله شرقیا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه یک میلیون و 140 هزار تومانی مراکز بهزیستی به 2 میلیون و 400 هزار تومانی تا انتها ماه اطلاع داد.

افزایش یارانه مراکز بهزیستی به 2 میلیون و 400 هزار تومان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح مجموعه رفاهی و درمانی سرای احسان که وزیر دادگستری و جمعی از خیرین هم حضور داشتند، با بیان اینکه یارانه 640 هزار تومانی برای خیریه هایی که مددجویان بی سرپرست و بدسرپرست ما را نگهداری می نمایند به اسم یارانه دولتی برای هر نفر در ماه پرداخت شده است، گفت: با امکانات چند سال گذشته این اعتبار به صورت دستی از ستاد کشور به استان ها و سپس شهرستان و بعد به خیریه ها داده می شد، اما در این 2.5 سال تحت سامانه یکپارچه مدیریتی مبلغ یارانه هر ماه بدون تاخیر به روی حساب بانکی خیریه های تحت نظارت بهزیستی پرداخت می گردد، اما این مبلغ کفاف نگهداری این افراد را نمی داد لذا این مبلغ به یک میلیون و 140 هزار تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه یک میلیون و 140 هزار تومان به 2 میلیون و 400 هزار تومان تا انتها ماه اطلاع داد و اضافه نمود: امروز حدود یکهزار مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولین را در سراسر کشور داریم که بیش از 51 هزار نفر مددجو در آن ها نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه هدف ما نگهداری مددجویان به جای مراکز در درون خانواده هاست، توضیح داد: امروز داشتن مجموعه های گسترده برای نگهداری شبانه روزی معلولان و افراد سالمند و … یک فضیلت نیست بلکه باید شرایطی فراهم گردد تا در درون خانواده نگهداری شوند و در جامعه فعالیت داشته باشند. اگر تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی امروز 51 هزار نفر است و خیریه ها از آن ها نگهداری می نمایند امروز تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در خانواده نگهداری می شوند و مورد حمایت دولت قرار می کیرند به 55 هزار نفر رسیده است به عبارتی برای اولین بار تعداد معلولانی که در خانواده ها نگهداری می شوند و حق پرستاری دریافت می نمایند از آن هایی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند پیشی گرفتند که برای هر فرد مبلغ 610 هزار تومان ماهانه به خانواده داده می گردد که شامل 27 هزار معلول ضایعه نخاعی و مابقی معلولان شدید و خیلی شدید وابسته به بستر هستند که از انتها تیرماه به رقم یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

دکتر قبادی دانا با بیان اینکه کرونا برای ما مسئله مهمی بود، اذعان کرد: افتخار می کنیم تمام مددجویان در مراکز شبانه روزی واکسن را دریافت کردند که به بالای 80 درصد رسیده است و حدود 20 هزار نفر از این افراد دور دوم واکسن را دریافت کردند این در حالی است که پیش از تزریق واکسن هم ایزوله کردن به موقع مددجویان باعث شد کمترین تلفات را داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ارائه تسهیلات ویژه به مجموعه های خیریه تاکید نمود و گفت: قدم اول شفاف سازی خیریه هاست؛ شفاف سازی باعث جلب اعتماد عمومی می گردد. چندی پیش سامانه ای تحت اسم سنترز شروع به کار نموده است و مراکز متعددی ثبت شده اند و حداکثر تا یک ماه آینده امکان ثبت الکترونیکی برای راه اندازی مرکز در آن فراهم می گردد.

وی در انتها با بیان اینکه 2 هزار و 527 خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در کشور راه اندازی شد و 13 هزار مددکار آخرین خدمات سطح یک را به جامعه ارائه می دهند، یادآور شد: بهزیستی سازمانی برای بهتر زیستن همه مردم است و هر یک از مراکز مثبت زندگی متولی 450 خانواری است که در محدوده مرکز زندگی می نمایند و مددکاران بومی کار آن ها را انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1718

به "افزایش یارانه مراکز بهزیستی به 2 میلیون و 400 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش یارانه مراکز بهزیستی به 2 میلیون و 400 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید