اولیانوف: برای بازیابی برجام رایزنی های غیررسمی لازم است

به گزارش مجله شرقیا، سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین با اشاره به پایان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، خواستار تمرکز بر جهت سیاسی برای بازیابی برجام شد.

اولیانوف: برای بازیابی برجام رایزنی های غیررسمی لازم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخایل اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام شد. ما توانستیم از رویارویی و تشدید جلوگیری کنیم. راستی آزمایی در ایران ادامه خواهد یافت. اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای بازیابی برجام بر جهت سیاسی تمرکز کنیم. برای این منظور به رایزنی های غیررسمی در قالب همه شرکت کنندگان برجام و ایالات متحده نیاز است.

این اظهارات اولیانوف پس از آن صورت می گیرد که سه کشور اروپایی عضو برجام پنج شنبه شب طی بیانیه ای اعلام کردند قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی پس گرفته اند تا به مدیرکل آژانس برای شکستن بن بست کنونی فرصت دهند.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در مصاحبه ای یادآور شده بود که پنجره فرصت برای نجات توافق هسته ای با ایران هنوز بطور کامل بسته نشده و شرط ضروری برای این منظور، اجرای کامل و پیگیرانه توافقات جامع سال 2015 از سوی همه کشورهایی است که این توافقات را تهیه کرده و در خصوص آنها به توافق رسیدند و طرف روسی برای رسیدن به این هدف، آمادگی دارد تا با همه طرفین شرکت کننده در برجام همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1563

به "اولیانوف: برای بازیابی برجام رایزنی های غیررسمی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: برای بازیابی برجام رایزنی های غیررسمی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید