بانک مرکزی اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد گردد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی از تخصیص به موقع ارز کالاهای اساسی اطلاع داد. در عین حال گفت بعضی ناهماهنگی ها بین بعضی دستگاه ها وجود دارد.

بانک مرکزی اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود در دومین سالگرد تحریم های همه جانبه رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، نوشت: 13 آبان دو سال پیش دولت آمریکا تحریم های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشور ما به اجرا درآورد.

فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مبادلات نفتی و هر گونه خرید مواد پتروشیمی از ایران و شرکت ملی نفت ایران، هر گونه مبادله بین مؤسسات اقتصادی، بین المللی با بانک مرکزی ایران یا مؤسسات اقتصادی ایرانی و....

در دومین سالگرد اجرای تحریم های سنگین آمریکا و علیرغم فشار سخت معیشتی به دهک های پایین تر درآمدی جامعه که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مسائل و ناهماهنگی داخلی بود ملت عظیم ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره گر جدال دو جناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر می باشد.

بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذراند ولی با تخصیص و به موقع ارز مورد احتیاج کالاهای اساسی و ضروری کشور اجازه نداد که کمبود جدی در احتیاجهای اساسی مردم ایجاد گردد. انصاف نیست که بعضی ناهماهنگی های موجود بین بعضی دستگاه ها و نیز کوشش هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می گیرد به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی غیر واقع تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا به حساب بانک مرکزی گذاشته گردد.

فارغ از توقعات و فشارهای بی موردی که بعضی زیاده خواستار دارند و کوشش کسانی که به طور مداوم با هدف عدم شفافیت دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند بانک مرکزی ضمن تاکید بر برنامه های اصولی خود پیگیر سیاست ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و یاری به رشد فراوری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1309

به "بانک مرکزی اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید