تهدیدات داخلی و خارجی برای روسیه در زمینه افراط گرایی کدامند؟

به گزارش مجله شرقیا، در نسخه جدید راه حل مقابله با افراط گرایی در روسیه که توسط پوتین امضاء شد، در کنار تمایلات افراطی و تروریستی، حمایت و تحریکات خارجی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی کشور، ازجمله مهمترین تهدیدات برشمرده شده است.

تهدیدات داخلی و خارجی برای روسیه در زمینه افراط گرایی کدامند؟

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه راسیسکایا گازیتا امروز نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نسخه جدید راه چاره مقابله با افراط گرایی را که برای دوره زمانی تا سال 2025 در نظر گرفته شده است را مورد تأیید قرار داد. راه چاره قبلی مبارزه با افراط گرایی در روسیه در سال 2014 تصویب شد.

این سند که در آن منابع اصلی تهدیدات برای امنیت روسیه و شهروندانش نام برده شده، در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر و با امضای رئیس جمهور، لازم الاجرا شده است.

در این سند یادآوری شده است: به منظور اطمینان یافتن از ادامه تحقق سیاست های دولت فدراسیون روسیه در زمینه مقابله با افراط گرایی در کشور، نسخه جدید راه چاره مبارزه با افراط گرایی در روسیه را تا سال 2025 مورد تایید قرار می دهم. این فرمان از زمان امضای آن، لازم الاجراست.

در سند جدید گفته شده که از جمله تهدیدات واقعی برای روسیه، موارد مکرر تحریف وقایع تاریخی و همچنین احیای فاشیسم و نازیسم در کشورهای خارجی است.

علاوه بر این ، این راه چاره یادآور شده که یکی از خطرناک ترین مظاهر افراط گرایی، تحریک نفرت یا دشمنی، تخریب عزت فردی یا گروهی از افراد به دلیل جنسیت، نژاد، ملیت، زبان، محل تولد، دین و تعلق به گروه خاص است.

در این سند همچنین تاکید شده که امروزه شبکه های اطلاعاتی و ارتباطاتی، از جمله اینترنت، به اصلی ترین وسیله ارتباطی سازمان های ترویج کننده تمایلات افراطی برای جذب اعضای جدید به صفوف خود تبدیل شده است.

بر اساس این راه چاره، هدف سیاست دولت فدراسیون روسیه در زمینه مقابله موثر با افراط گرایی، محافظت از مبانی قانون اساسی فدراسیون روسیه ، امنیت دولتی و عمومی، تامین حقوق و آزادی شهروندان در برابر تهدیدات افراطی، به وسیله اجرای قوانین در سطح فدرال، مذهبی و منطقه ای است که با در نظر دریافت نتایج اقدامات انجام شده در عرصه مقابله با افراط گرایی، توسعه یافته است.

این سند تأکید می نماید که در شرایط کنونی، تمایلات برای گسترش رادیکالیسم در بین گروه های خاص جمعیتی و تشدید تهدیدات افراطی گری خارجی و داخلی دیده می گردد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تهدیدهای افراطی خارجی عبارتند از: تحریک بعضی کشورهای مجاور برای انجام فعالیت های مخرب، حمایت از سازمان های غیر دولتی خارجی یا بین المللی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی اجتماعی-سیاسی و اجتماعی- مالی در فدراسیون روسیه، کوشش برای از بین بردن وحدت و تمامیت ارضی کشور، از جمله تحریک اعتراضات خیابانی و آغاز انقلاب های رنگی، تخریب ارزش های معنوی و سنتی روسیه و همچنین یاری به فعالیت سازمان های بین المللی افراطی و تروریستی، گسترش ایدئولوژی افراطی و رادیکالیسم در جامعه.

تهدیدات داخلی افراط گرایان هم شامل کوشش های سازمان ها و انجمن های ناسیونالیستی و ملی افراطی ، عقاید تند اجتماعی، مذهبی، قومی و نژادی، فعالیت های انفرادی افراطی، گسترش ایدئولوژی خشونت و همچنین القاء، استخدام یا جذب شهروندان روس و شهروندان خارجی برای مشارکت در اقدامات افراطی در سراسر قلمرو فدراسیون روسیه است.

در این سند یادآوری شده است: عواقب مستقیم یا غیرمستقیم افراط گرایی بر کلیه عرصه های زندگی اجتماعی- سیاسی و اجتماعی-مالی تأثیر می گذارد. این واقعیت الزامات جدیدی را برای سازماندهی فعالیت ها برای مقابله موثرتر با مسئله افراط گرایی در تمامی سطوح و همچنین به حداقل رساندن پیامدهای منفی آن به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1035

به "تهدیدات داخلی و خارجی برای روسیه در زمینه افراط گرایی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات داخلی و خارجی برای روسیه در زمینه افراط گرایی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید