توسعه و تجهیز بندر چابهار معین تکلیف می گردد

به گزارش مجله شرقیا، قاسمی گفت:یکی از محدودیت های بندر چابهار، عدم تجهیز پایانه ها و پسکرانه بندری است که با همکاری دولت هند در صدد برطرف مسائل و رونق بیش از پیش این بندر هستیم.

توسعه و تجهیز بندر چابهار معین تکلیف می گردد

آقای رستم قاسمی گفت: سیاست اجرایی دولت در حوزه چابهار، بر این است تا هرچه سریع تر به توافق نهایی و امضای قرارداد بلندمدت با دولت هند دست پیدا کنیم.

او می گوید:بر اساس توافق اولیه، مقرر شد بر پایه قرارداد بلندمدت، دولت هند به سرعت آمادگی اش را برای سرمایه گذاری در پسکرانه بندری(ریل و جاده) و یا سرمایه گذاری در داخل بندر و افزایش ترافیک بار اعلام کند.

وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند، گفت: کشور هند یکی از کشور های مهم در منطقه است و یکی از محدویت های جدی بندر چابهار، عدم تجهیز پایانه ها و پسکرانه بندری است که با همکاری دولت هند در صدد برطرف مسائل و رونق بیش از پیش بندر چابهار هستیم.

در ادامه سارباناندا سونوال، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراه های هند گفت: دولت هند همیشه علاقه مند بوده تا در توسعه و تجهیز بندر چابهار با دولت ایران همکاری مشترک داشته باشد. در این خصوص نیز تا به امروز گام های مهمی از سوی دو طرف برداشته شده است.

او گفت: تصمیم دهلی نو برای تبدیل بندر چابهار به یکی از بنادر بزرگ و قدرتمند منطقه است و بندر چابهار یکی از بنادر استراتژیک منطقه است، به همین علت تجهیز بندر شهید بهشتی را با جدیت پیگیری می کنیم.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2131

به "توسعه و تجهیز بندر چابهار معین تکلیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه و تجهیز بندر چابهار معین تکلیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید