خبرنگاران اینترنت دانشگاه ها برای آموزش های الکترونیکی رایگان می گردد

به گزارش مجله شرقیا، تهران-خبرنگاران- معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها و توسعه پهنای باند فقط برای گسترش آموزش های الکترونیکی در دوران تعطیلی آموزشی مراکز آموزش عالی اطلاع داد.

خبرنگاران اینترنت دانشگاه ها برای آموزش های الکترونیکی رایگان می گردد

شیوع گسترده ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور را وارد دومین هفته کرد و کلاس های آموزشی تا اطلاع ثانوی برگزار نمی گردد. از آنجا که در سال های گذشته کلاس های مجازی تعدادی از دانشگاه های کشور فعال شده است، کرونا فرصتی برای مراکز آموزش عالی بود تا توانایی خود را در ادامه این مدل آموزشی محک بزنند.

وزارت علوم هفته گذشته با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه های کشور بر لزوم گسترش برخط بودن دروس تاکید نمود، اما در این میان بعضی دانشگاه ها هم به دلیل نبود زیرساخت های کافی با مشکلاتی در حین اجرای این دوره های مجازی روبرو شده اند.

در این زمینه، علی خاکی صدیق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران درباره امکان افزایش پهنای باند دانشگاه ها برای برگزاری گسترده تر آموزش های الکترونیک، گفت: بر اساس مکاتبه وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد استفاده از اینترنت برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که درگیر آموزش الکترونیک هستند، مجانی شده و پهنای باند هم افزایش دهند.

خاکی صدیق گفت: بر اساس مکاتبه ای که وزارت علوم با این وزارتخانه داشت، پیشنهاد رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها برای آموزش های مجازی از سوی وزارت ارتباطات مطرح شد.

وی اضافه کرد: از این رو، هفته گذشته فهرست دانشگاه ها و موسساتی که آموزش های الکترونیک را شروع نموده اند، در یک نامه برای معاونت وزارت ارتباطات ارسال شد تا برای توسعه آموزش الکترونیک مساعدت گردد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تاکید نمود: در این فهرست، موسسات و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی هم که امکان برگزاری دوره های الکترونیک دارند، گنجانده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران اینترنت دانشگاه ها برای آموزش های الکترونیکی رایگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اینترنت دانشگاه ها برای آموزش های الکترونیکی رایگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید