خبرنگاران فرماندار: 243 طرح در شهرستان ری به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله شرقیا، شهرری ـ خبرنگاران ـ فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: 243 طرح عمرانی، صنعتی، زیرساختی و شهری با اعتبار 2 هزار و 763 میلیارد تومان طی ایام الله دهه فجر در بخش های مختلف این شهرستان به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران فرماندار: 243 طرح در شهرستان ری به بهره برداری می رسد

حسین توکلی کجانی عصر روز شنبه در نشست خبری چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: 50 درصد اعتبارات طرح های قابل بهره برداری طی دهه فجر از محل بخش خصوص تامین شده است که نشان دهنده علاقه فراوری نمایندگان به سرمایه گذاری در شهرستان ری است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش صنعت و فراوری نقش قابل ملاحظه ای در کاهش آمار بیکاری دارد، بیان داشت: طبق آمار سامانه رصد اداره کار شهرستان ری تا به امروز 126 درصد تحقق اشتغال در شهرستان ری اجرا شده است.

توکلی یادآور شد: بهره برداری از کارخانه فراوری ام دی اف در زمینی به مساحت پنج و نیم هکتار و کارخانه فراوری ایمپلنت دندان با سرمایه گذاری بسیار بالا در شهرک صنعتی شمس آباد از جمله این طرح های صنعتی می باشد که توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده فراورینمایندگان و صنعت گران اولین نقطه ای که برای سرمایه گذاری در استان تهران انتخاب می نمایند، شهرستان ری است، گفت: به همین دلیل عمده ترین شهرک های صنعتی و صنفی در حوزه سرزمینی ری جانمایی شده است.

این مسئول افزود: فرمانداری ویژه شهرستان ری با همکاری سایر دستگاه ها زمینه حضور مسئولان اول کشوری را برای شرکت در جلسات ستاد تسهیل این شهرستان ایجاد نموده است که این کار موجب کاهش چشمگیر مسائل فراوری نمایندگان شده است.

توکلی با تاکید براینکه طی دولت یازدهم و دوازدهم یک هزار و 700 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیار شهرستان ری توزیع شده است، افزود: سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا و مسائل مالی تحریم سه برابر سال های گذشته طرح زیرساختی و شهری در ری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: مالیات ارزش افزوده و عوارضی که مردم می دهند زیر نظر شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل هایی که نمایندگان مردم در مجلس شهری و روستایی براساس احتیاج منطقه اعلام نموده اند هزینه می گردد.

این مسئول با بیان اینکه 210 طرح زیرساخت شهری و روستایی طی دهه فجر در شهرستان ری به بهره برداری می رسد، بیان داشت: شهرداری ها، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و سایر دستگاه های در جهت کاهش مسائل زیرساختی مردم در حوزه های آب، برق، گاز، راه و سایر موارد داشته اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید نمود: جاده های روستایی که روزگاری 500 نفر جمعیت داشته اند ولی امروز جمعیت آن به 11 هزار نفر رسیده و در کنار مرکز شهرستان قرار گرفته است باید به روز رسانی گردد که در این حوزه چهار جاده در اولویت بوده که عملیات 2 مورد آن شروع و مابقی نیز در حال مطالعه است.

توکلی با اشاره به توسعه زیرساخت شهرستان ری طی دولت دکتر روحانی، اظهارداشت: هم اکنون 75 درصد آب آشامیدنی مرکز شهرستان ری از آب های سطحی تامین می گردد، سختی و نیترات آب در شهرری هیچ مسئله ای ندارد و در روستاهای بخش مرکزی و کهریزک، قلعه نو و خاوران اقداماتی خوبی در حال انجام است.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: 50 میلیارد ریال برای کلرزنی و تصفیه آب روستایی شهرستان هزینه شد تا تصفیه آب از حالت سنتی به مدرن تبدیل گردد.

وی ادامه داد: طرح خط انتقال آب آشامیدنی از رینگ تهران به بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه نیز طی 2 هفته گذشته به شرکت آب و فاضلاب ابلاغ شده است و به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح نیز خواهیم بود.

توکلی با بیان اینکه بخش صنعت شهرستان ری به ویژه شهرک صنعتی شمس آباد احتیاج شدیدی به آب صنعتی دارد، افزود: طرح انتقال آب از کانال محمدیه با همکاری آستان و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در حال انجام است و به زودی در این زمینه نیز مسائل صنعتگران حل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به اقدامات اجرا شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره نمود و گفت: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت 320 تخت خواب با بهترین کیفیت ساخت پس از 12 سال عملیات عمرانی در روزهای اخیر به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی افزود: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان ساخته شده و در حال حاضر تخت ها نیز چیده شده است ولی برای تامین تجهیزات آن 400 میلیارد تومان نیز احتیاج است که وزارت بهداشت به دنبال تامین آن است.

وی یادآور شد: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی دارای 10 اتاق عمل به روز است که می تواند بخش عمده ای از احتیاج مردم جنوب تهران را تامین کند.

فرماندارری ادامه داد: ساختمان قدیمی بیمارستان فیروزآباد نیز پس از تکمیل ساختمان جدید به یک دانشکده داندانپزشکی مدرن تبدیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری است در حال انجام می باشد، افزود: کارهای عمرانی بخش جدید اورژانس این بیمارستان با ظرفیت 50 تخت خواب و ساختمان کلینیک تخصصی آن نیز تکمیل شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

2 هزار و 200 انبار شهرستان ری در سامانه جامع ثبت شده است

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین انبارهای کشور و سردخانه های استان تهران در شهرستان ری مستقر هستند، افزود: هم اکنون 2 هزار و 200 انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و به صورت متناوت کالاهای درون آن توسط بازرسان رصد می گردد.

توکلی اظهار داشت: ثبت انبارها در سامانه جامعه انبارهای و استقرار پلیس امنیت مالی نقش بسیار زیادی در کشف کالاهای قاچاق، احتکار، کم فروشی و سایر جرایم مالی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرا شده برای سند توسعه شهرستان ری، عنوان داشت: برای اولین بار سند توسعه شهرستان ری برگرفته از سند توسعه استان تهران توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه تصویب شد، این سند به عنوان یک نقشه راه به تصویب رسیده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید نمود: شهرستان ری از دیرباز ظرفیت مذهبی داشته است و این سابقه باعث شده تا نگاه خیرین در ساخت مرکز آموزشی نگاه ویژه ای باشد و عمده خیران در این شهرستان برنامه ریزی می نمایند، بیش از هفت واحد آموزشی توسط خیرین در حال ساخت است.

این مسئول با اشاره به نگاه ورزشی در ری، گفت: دنبال افزایش سرانه های ورزشی در شهرستان ری و دنبال این هستیم که پیشران توسعه ای برنامه ریزان را محقق کنیم.

توکلی کجانی با اشاره به اقدامات زیربنایی در حوزه روستایی نیز عنوان نمود: شهرهای حسن آباد، قیامدشت و قلعه نو و کهریزک به شهرستان اضافه شده است و دنبال افزایش 2 شهر دیگر هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: در حوزه سرانه فضای شهر در کل شهرستان اتفاقات خوبی افتاده است، باید اقدامات واحدهای فراوریی را با مصوبات سازمات محیط زیست سازگار کنیم، باید رصد آنلاین داشته باشیم و مطالعات و کارها و برنامه ریزی در حوزه زیست محیطی در شهرستان ری در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه دولت الکترونیک شهرستان ری یادآور شد: اداره برق و دادگاه بخش قلعه نو، اداره ثبت خاوران نهایی شده است، بنیاد شهید قیامدشت نیز در حال مستقل شدن است، اداره راه و شهرسازی شهرستان ری هم مستقل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1481

به "خبرنگاران فرماندار: 243 طرح در شهرستان ری به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: 243 طرح در شهرستان ری به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید