دستور شورای امنیت درباره یمن

به گزارش مجله شرقیا، ایسنا نوشت: اعضای شورای امنیت از طرف های درگیر در یمن خواستند فورا در راستای مقابله با اپیدمی کرونا آتش بس کنند.

دستور شورای امنیت درباره یمن

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، خوزه سینگر، کننده جمهوری دومینیکن و رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد، اعضای این شورا از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از طرف های درگیر برای توقف فوری درگیری ها حمایت می کنند.

این دیپلمات گفت، شورای امنیت از طرف های درگیر می خواهد تا در وسع خود مانع شیوع کووید -19 شوند، آنها همچنین نگران ادامه عملیات نظامی هستند.

سینگر مطرح نمود، اعضای شورای امنیت از اعلام آتش بس یکجانبه دو هفته ای از سوی ائتلاف سعودی استقبال می کنند و از واکنش سازنده به درخواست آتش بس از سوی دولت مستعفی یمن نیز شاد هستند.

به گفته این دیپلمات دومینیکن، اعضای شورای امنیت از گروه انصارالله می خواهند بدون معطلی موضعی مشابه لحاظ کند.

وی افزود، اعضای شورای امنیت از انصارالله و دولت مستعفی می خواهند با پیشنهادات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن درباره آتش بس، ازسرگیری فرایند سیاسی برای دستیابی به توافقی در این زمینه در اسرع وقت ممکن تعامل سازنده داشته باشند.

شورای امنیت به صورت ویدیو کنفرانس، نشستی را برگزار کرد که گریفیث به آنها اطلاع داد طرفین درگیری در یمن را در جریان پیشنهادات مورد نظر برای توقف درگیری در این کشور و تلاش برای مقابله با شیوع کرونا قرار داده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 999

به "دستور شورای امنیت درباره یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور شورای امنیت درباره یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید