دفاع واشنگتن از قرارداد نفتی شرکت آمریکایی با کردهای سوریه

به گزارش مجله شرقیا، آمریکا به دفاع از انعقاد قرارداد نفتی یک شرکت این کشور با نیروهای سوریه دموکراتیک که بر شمال شرق سوریه کنترل دارند، پرداخت.

دفاع واشنگتن از قرارداد نفتی شرکت آمریکایی با کردهای سوریه

جیمز جفری، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور سوریه در نشست خبری گفت، دولت آمریکا منابع نفتی سوریه را در اختیار نداشته، بر آن کنترل ندارد و آن را مدیریت نمی نماید. این مردم شمال شرق سوریه هستند که بر منطقه نفتی این کشور کنترل دارند نه کس دیگر.

بخش بزرگی از میادین نفتی شرق و شمال شرق سوریه از کنترل دولت دمشق خارج هستند و نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت نیروهای آمریکایی بر این میادین کنترل دارند و درآمدهای نفتی اصلی ترین منبع اداره خودمختار نمودها در این مناطق است.

دولت دمشق هفته گذشته قرارداد مذکور را محکوم کرد. قراردادی که هنوز اداره خودمختار نمودها و نیروهای سوریه دموکراتیک درباره آن اظهار نظری ننموده اند اما بعضی از مسوولان واشنگتن از وجود توافقنامه توسعه میادین نفتی خبر دادند. در حالی که این مسوولان نامی از این شرکت آمریکایی نبردند اما رسانه ها شرکت دلتا کرسنت انرژی را طرف این قرارداد اعلام کردند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه که روابط خوبی با رهبران کرد سوریه دارد هفته پیش در کنگره گفت، درباره این قرارداد با فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک صحبت نموده است. به نظر می رسد آنها برای توسعه میادین نفتی در شمال شرق سوریه با یک شرکت نفت آمریکایی قرارداد بسته اند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در این جلسه کنگره با بیان اینکه واشنگتن از این قرارداد حمایت می نماید، گفت: قرارداد بیش از حد انتظار زمان برده است ما اکنون در مرحله اجرا هستیم. این قرارداد می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد.

جفری گفت، واشنگتن هیچ نقشی در تصمیمات تجاری شریک محلی خود در شمال شرق سوریه ندارد و تنها کاری که انجام داد این بود که به این شرکت مجوز دهد تا مشمول تحریم های آمریکا علیه دولت سوریه نشود.

سوریه قبل از جنگ در سال 2011، روزانه 400 هزار بشکه نفت فراوری می کرد اما این بخش در اثر درگیری ها خسارت فراوانی دیده است و بخش اعظم میادین نفتی تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال و شرق سوریه واقع شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1186

به "دفاع واشنگتن از قرارداد نفتی شرکت آمریکایی با کردهای سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع واشنگتن از قرارداد نفتی شرکت آمریکایی با کردهای سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید