دولت پیشبرد امور لبنان: نقشی در شرایط مالی کنونی کشور نداریم

به گزارش مجله شرقیا، دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه ای هرگونه داشتن مسئولیت یا نقش در شرایط مالی کنونی این کشور را رد کرد.

دولت پیشبرد امور لبنان: نقشی در شرایط مالی کنونی کشور نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت پیشبرد امور در لبنان، داشتن هرگونه نقش و مسئولیتی در شرایط نابسامان اقتصادی و اجتماعی در این کشور را رد کرد.

دفتر اطلاع رسانی حساب دیاب نخست وزیر مستعفی و پیشبرد امور لبنان طی بیانیه ای اعلام نمود: تغییر استانداردها و مفاهیم و وارونه جلوه دادن حقایق، کاری نادرست است. این که ما در سکوت به کار خود ادامه می دهیم و تاکید داریم در سایه بحران کنونی که کشور در حال تجربه آن است، با کسی وارد مجادلات سیاسی نشویم، به آن معنا نیست که در قبال کوشش ها برای انداختن مسئولیت [شرایط موجود] به گردن این دولت و تحمیل بار اقدامات سیاسی، خصمانه و شبه نظامی و شخصی که موجب این فروپاشی که لبنانی ها امروز بهای آن را می پردازد، هم سکوت می کنیم.

در ادامه این بیانیه که نسخه ای از آن در پایگاه خبری روسیا الیوم منتشر شد، آمده است که این دولت پیش از استعفا به همه مسئولیت های خود عمل و برنامه های مشخصی داشت که منافع احزاب مانع از اجرای آن شد در حالی که طرف های اقتصادی بین المللی به اهمیت، درستی و موضوعیت این طرح ها اذعان داشتند و می توانست لبنان را در راستا نجات قرار دهد.

دولت پیشبرد امور لبنان تاکید نمود که این دولت با کوشش به فعالیت خود ادامه می دهد در حالی که یک دولت پیشبرد امور است و منطقا نمی بایست به کار خود برای نزدیک به 11 ماه ادامه دهد. لذا از همه کسانی که دست بسته منتظرند که چه پیش آید، می خواهد که به وظایف ملی خود عمل نمایند. تمام کسانی که عامل ایجاد این بحران اقتصادی در کشور شده اند، باید محاکمه شوند.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح در پی داشت.

در پی این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور حسان دیاب نخست وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به اسم مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او هم پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام نمود تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به اسم مأمور نو تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او هم تا امروز پیروز به تشکیل کابینه نو نشده و با رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

این در حالی است که اخیرا پس از مخالفت صریح حزب حرکة أمل و حزب الله لبنان با استعفا و کنار کشیدن سعد الحریری، بعلاوه مخالفت دار الفتوای لبنان و شخصیت های دولت پیشین الحریری با انصراف او از تشکیل کابینه، منابع لبنانی از برداشته شدن گام های مثبتی در راستای تشکیل دولت خبر داده بودند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1734

به "دولت پیشبرد امور لبنان: نقشی در شرایط مالی کنونی کشور نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت پیشبرد امور لبنان: نقشی در شرایط مالی کنونی کشور نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید