تور تایلند لحظه آخری: روز ملی تایلند ، 5 دسامبر، روز استقلال تایلندی ها

به گزارش مجله شرقیا، 5 دسامبر(14 آذر) به عنوان یک روز خاص در پادشاهی تایلند در نظر گرفته شده است زیرا به وسیله دولت سلطنتی تایلند به عنوان روز ملی این کشور اعلام شده است. این روز بعلاوه به یاد سالگرد تولد اعلیحضرت پادشاه فقید بهومیبول آدولیادج و روز پدر تایلند است. او که با نام راما نهم شناخته می گردد، از 9 ژوئن 1946 (19 خرداد 1325) تا زمان مرگش در 13 اکتبر 2016 (22 مهر 1395) بر تایلند سلطنت کرد و او را به طولانی ترین سلطنت تاریخ تایلند تبدیل کرد. علیرغم اینکه بهومیبول یک پادشاه مشروطه بود و از نظر قانونی اجازه ایفای نقش در سیاست را نداشت، چندین مداخله قاطع در حوزه سیاسی تایلند انجام داد و به یاری تسهیل گذار تایلند به دموکراسی در دهه 1990 اعتبار داشت. شاید دانستن تاریخچه روز ملی سوئیس برای شما جالب باشد!

تور تایلند لحظه آخری: روز ملی تایلند ، 5 دسامبر، روز استقلال تایلندی ها

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

پادشاه کنونی واجیرالونگکورن یا شاه راما X است که پس از مرگ پدرش در سال 2016 بر تخت نشست. او همچنان روز ملی کشور را در تاریخ مشابه تولد پدرش جشن می گیرد.

تاریخچه روز ملی تایلند

پیش از این، روز ملی تایلند در 24 ژوئن جشن گرفته می شد تا تغییر از سلطنت مطلقه به سلطنت مشروطه در 24 ژوئن 1932 (3 تیر 1311)جشن گرفته گردد. در 21 مه 1960 (31 اردیبهشت 1339)، فیلد مارشال ساریت تانارات به نخست وزیری منصوب شد و تغییر دیگری در این کشور صادر شد. عوامل زیادی برای تغییر در نظر گرفته شد، از جمله این واقعیت که بسیاری از پادشاهی ها در سراسر دنیا مانند انگلستان، ژاپن، سوئد و غیره روزهای ملی خود را در روز تولد پادشاه خود جشن می گیرند. از این رو از سال 1960 تایلند روز تولد اعلیحضرت پادشاه را که هر سال در پنجم دسامبر مصادف با 5 دسامبر است به عنوان روز ملی در نظر گرفته است. اطلاعات کامل درباره تاریخچه روز ملی فرانسه، انقلاب فرانسه از کی شروع شد؟

جشن های روز ملی تایلند

تعطیلات خود یک امر رنگارنگ است. ساختمان های تایلند پرچم ها، بند و پرتره های پادشاه فقید را به نمایش می گذارند، در حالی که اطراف منطقه کاخ بزرگ بانکوک، خیابان ها با هزاران گل همواره بهار تزئین شده اند.

گل همواره بهار برای رنگ آنها انتخاب می گردد، زیرا زرد رنگ غالب جشن هاست. از آنجایی که پادشاه در روز دوشنبه به دنیا آمد و در تایلند، رنگ زرد رنگ دوشنبه است.

در شب، خیابان های اطراف Ratchadamnoen و Sanam Luang به روی ترافیک و ماشین ها بسته است و بسیاری از مردم برای تماشای آتش بازی های جشن می آیند.

منبع: ژیوار
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1976

به "تور تایلند لحظه آخری: روز ملی تایلند ، 5 دسامبر، روز استقلال تایلندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: روز ملی تایلند ، 5 دسامبر، روز استقلال تایلندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید