فضانوردان چینی راهپیمایی فضایی دوم خود را در ایستگاه فضایی تازه کامل کردند

به گزارش مجله شرقیا، همچنان که ساکنان زمین گرمای تابستان را سپری می نمایند، فضانوردان چین دومین راهپیمایی فضایی خود را در بیرون از ایستگاه فضایی تازه این کشور انجام دادند و مجموعه ای از تجهیزات شامل یک واحد تهویه مطبوع پشتیبان را نصب کردند.

فضانوردان چینی راهپیمایی فضایی دوم خود را در ایستگاه فضایی تازه کامل کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته آژانس فضایی برنامه های سرنشین دار چین، لیو بومینگ (Liu Boming) و نی هایشنگ (Nie Haisheng) روز آدینه 20 آگوست (29 مرداد) ساعت 10:12 به وقت پکن (06:42 به وقت تهران) از ماژول اصلی ایستگاه فضایی تیان هه (Tianhe) خارج شدند و تانگ هونگ بو (Tang Hongbo) دیگر خدمه مأموریت شنژو 12 (Shenzhou 12)، برای پشتیبانی از مأموریت درون ایستگاه ماند.

در طول چهار ساعت راهپیمایی فضایی لیو و نی مجموعه ای از دستگاه ها را در خارج از ایستگاه فضایی چین نصب کردند. آن ها در ابتدا یک مهار پا و سکویی را به بازوی رباتیک ایستگاه متصل کردند که به آن ها یاری کرد تجهیزات مورد احتیاج را در اطراف ایستگاه حمل نمایند.

در این راهپیمایی فضایی، فضانوردان یک مجموعه پمپاژ کنترل حرارتی را که بخش مهمی از سیستم تهویه مطبوع ایستگاه است، نصب کردند. این دستگاه به اسم پشتیبان پمپ گردشی درون ماژول ایستگاه عمل می نماید. علاوه بر این یک گیره مخصوص هم به دوربین سراسرنمای نزدیک دریچه نصب کردند که به باعث بهبود دید دوربین نسبت به مجموعه ایستگاه می گردد.

لیو بومینگ پس از سرانجام مأموریت گفت: از همه کسانی که در این مأموریت یاری کردند و از همه مردم کشور برای بیم و امیدشان تشکر می کنم. او پیش از این هم عضو تیمی بود که 4 جولای (13 تیر) و حدود دو هفته پس از ورود خدمه به ایستگاه فضایی نو چین، نخستین فعالیت برون ایستگاهی را در خارج از آن انجام داد.

در آن موقع تانگ او را همراهی می کرد و نی به اسم پشتیبان داخل ایستگاه حضور داشت. در حالی که فضانوردان با فعالیت خود به تکمیل ایستگاه فضایی چین یاری می نمایند، انتظار می رود که سه ماه در مدار زمین باقی بمانند و نیمه سپتامبر (اواخر شهریور) به زمین بازگردند تا طولانی ترین مأموریت فضایی سرنشین دار فعلی چین را رقم بزنند.

ماژول مرکزی ایستگاه فضایی تیان هه (هماهنگی آسمان ها) چین در 28 آوریل (9 اردیبهشت) پرتاب شد و علاوه بر خودش، سقوط کنترل نشده موشک پرتابگر آن به زمین هم خبرساز شد. با 16.6 متر طول، 4.2 متر عرض در پهن ترین بخش و با 22.5 تن جرم، تیان هه عظیم ترین فضاپیمای ساخته شده به وسیله چین است.

دو ماژول دیگر به نام های ون تیان (Wentian) و منگ تیان (Mengtian) سال آینده به ماژول اصلی ملحق می شوند تا یک ایستگاه فضایی نهایی به شکل T تشکیل دهند و بتوانند حضور طولانی مدت انسان در مدار زمین را تضمین نمایند.

ایستگاه فضایی بخشی از کوشش بلندپروازانه چین برای افزایش حضور خود در فضاست و طبق برنامه ریزی یک تلسکوپ مداری مشابه هابل هم با توانایی اتصال به ایستگاه در مدار قرار خواهد گرفت. این کشور بعلاوه در ماه های گذشته مریخ نورد ژورونگ را با موفقیت روی مریخ به حرکت درآورد و میخواهد به همراه روسیه یک پایگاه اکتشافی در ماه ایجاد کند.

عکس کاور: دومین راهپیمایی فضایی چین در ایستگاه فضایی تیان هه

Credit: CNSA/Getty Images

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1778

به "فضانوردان چینی راهپیمایی فضایی دوم خود را در ایستگاه فضایی تازه کامل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان چینی راهپیمایی فضایی دوم خود را در ایستگاه فضایی تازه کامل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید