مخالفت مردم ژاپن با پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکا

به گزارش مجله شرقیا، نظرسنجی جدید از مردم ژاپن نشان می دهد بیشتر آنها با پیوستن ارتش این کشور به ائتلاف خودخوانده آمریکا برای حضور در خلیج فارس مخالفند.

مخالفت مردم ژاپن با پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج جدیدترین نظرسنجی از ژاپنی ها حاکی از مخالفت 57.1 درصدی آنها با پیوستن نیروی دفاع از خود این کشور به ائتلاف نظامی پیشنهادی آمریکا در تنگه هرمز است.

طبق یافته های این نظرسنجی سراسری که از سوی خبرگزاری کیودوی ژاپن انجام شد، تنها 28.2 درصد ژاپنی ها موافق اعزام نیروی دفاع از خود به آب های خلیج فارس هستند.

ژاپن که نگران تضعیف روابط محبت آمیز اش با ایران است، از اعزام نیروی دفاع از خود این کشور به تنگه هرمز، آبراهه ای که یک پنجم نفت دنیا به وسیله آن جابجا می نماید، طفره می رود.

به نقل از ایرنا، آمریکا در یک ماه گذشته کوشش گسترده ای برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس انجام داد و به همین دلیل، رایزنی های سیاسی و نظامی بسیاری با متحدان خود در سراسر دنیا و به ویژه اروپا و آسیا انجام داد.

این طرح که از سوی بعضی جناح های نظامی، امنیتی و سیاسی دولت ترامپ پیشنهاد شد، تاکنون نتیجه مشخصی نداشته است و حتی دوستان و متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و شرق آسیا به صراحت با مشارکت در ائتلاف دریایی مورد نظر آمریکا مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 294

به "مخالفت مردم ژاپن با پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت مردم ژاپن با پیوستن به ائتلاف خودخوانده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید