مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی است

به گزارش مجله شرقیا، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آزادسازی داده های ماهواره ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده ها و ایجاد پلتفرم ارائه سرویس های ویژه به کسب و کارهای فضاپایه سه گام اصلی این سازمان هستند که در مراحل پایانی قراردارند.

مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی است

مرتضی براری، معان وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی واقع شده است، گفت: آزادسازی داده های ماهواره ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای و ایجاد پلتفرم ارائه سرویس های ویژه به کسب و کارهای فضاپایه سه گام اصلی بود که در رسیدن به این هدف ترسیم کردیم.

آرشیو 40ساله داده های ماهواره ای در اختیارشرکت های دانش بنیان

معاون وزیر ارتباطات افزود: مطابق با اهدافی که برای حمایت از کسب وکارها متصور بودیم، آرشیو 40ساله داده های ماهواره ای سازمان فضایی ایران به صورت رایگان در اختیارشرکت های دانش بنیان نهاده شد تا بتوانند با خلق ارزش افزوده به کسب و کار خود رونق بدهند.

دریافت آنلاین از 12 ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت

براری افزود: به همین دلیل نیز توسعه ایستگاه های دریافت داده های ماهواره ای نیز شروع شد. اکنون دریافت آنلاین از 12 ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت صورت می پذیرد و در آینده ای نزدیک نیز ایستگاه دریافت داده ها با دقت بالا احداث خواهد شد.

مرکز آرشیو داده های ماهواره ای یک زیر ساخت مهم در صنعت فضایی است

وی ادامه داد: مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای نیز به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت فضایی احداث شد. در این مرکز تمام داده های دریافتی بر اساس طبقه بندی های لازم آرشیو و عملیات پردازش روی داده ها با یاری زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده در این مرکز صورت خواهد گرفت.

ایجاد پلتفرم نرم افزاری برای کسب و کارها و استارت آپ های حوزه فضایی

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: نقشه های تولیدی با سرعت بالا در این مرکز پردازش شده و به صورت گزارش های مدیریتی اطلاع رسانی خواهند شد. در ضمن در این مرکز با ایجاد پلتفرم نرم افزاری، به کسب و کارها و استارت آپ های حوزه فضایی سرویس های ویژه ای ارائه و با دسترسی آنلاین این کسب وکارها به داده های ماهواره ای، بستر لازم برای فعالیت و توسعه آنها مهیا خواهد شد.

زیرساخت های مرکزآرشیو داده های ماهواره ای نصب و راه اندازی شده اند

او در مورد بازدیدی که از فرایند احداث مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای داشت، گفت: مشاهدات ما نشان می دهد مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای مطابق با برنامه زمان بندی مشخص شده مراحل پایانی خود را طی می نماید. زیرساخت های این مرکز نصب و راه اندازی شده اند و در ایام پیش رو عملیات نرم افزاری آن صورت خواهد گرفت.

تمام تجهیزات مرکز فضایی ماهدشت از تولیدات داخلی است

وی گفت: تمام تجهیزات این مرکز از تولیدات داخلی است که توسط شرکت های دانش بنیان ایران طراحی شده اند. استفاده از تجهیزات بومی گامی مهمی است که در راستای استفاده از توان و ظرفیت داخلی برداشته شده است. در این جهت نیز توفیقات بسیار خوبی توسط این شرکت ها در زمینه توسعه مراکز داده بدست آمده است.

توسعه مرکز فضایی ماهدشت با توان بخش خصوصی

وی افزود:22اسفندماه عملیات عمرانی توسعه ایستگاه های فضایی در مرکز ماهدشت نیز با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی شروع شد و کوشش خواهیم کرد مطابق با زمان بندی مقرر این پروژه نیز به بهره برداری برسد. ضمن این که هفته گذشته عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران با عقدقرارداد با بخش خصوصی شروع شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 867

به "مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید