نقوی حسینی: استخدام کننده ای با حقوق نجومی در وزارت نفت، برخی از کنندگان از رانت استفاده می کنند

به گزارش مجله شرقیا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده ای با رایزنی پرونده اش را به وزارت نفت منتقل می کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می گرفت 5 میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزرت نفت شده، حقوقش به 15 میلیون افزایش یافته است.

نقوی حسینی: استخدام کننده ای با حقوق نجومی در وزارت نفت، برخی از کنندگان از رانت استفاده می کنند

سید حسین نقوی حسینی، کننده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، با بیان اینکه می توان از ظرفیت کنندگان اسبق استفاده کرد، گفت: قطعاً تجربه کنندگان می تواند باعث پیشرفت کار کشور گردد و کنندگان پس از سرانجام دوره خود، به چند گروه تقسیم می شوند؛ دسته اول کارمندان دستگاه های دولتی بودند که در انتخابات مجلس نامزد شدند و رای آوردند.

وی ادامه داد: برخی از کنندگان، سابقه مدیریت دارند و قبل از کنندگی َشان فعالیت هایی در حوزه مدیریت داشتند؛ به عنوان مثال فردی معاون وزیر یا استاندار بوده است و بعد از سرانجام کنندگی خود به دستگاهی که قبل از ورود به مجلس در آن فعالیت می کرد، بازمی گردد و این کنندگان از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

کننده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گروهی از کنندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می کنند، بیان داشت: متأسفانه ناظر بر آن هستیم که فردی کننده شده و در هیچ یک از دستگاه های اجرایی حضور نداشته است ولی چون به مجلس راه پیداکرده، بدون آزمون و به راحتی استخدام دستگاه ها می گردد.

نقوی حسینی شرح داد: قطعاً جایگاه کنندگی برای او یک امتیاز است ولی این دلیل نمی گردد که از این امتیاز سوءاستفاده کند.

وی اضافه کرد: مثلاً فردی کارمند آموزش وپرورش بوده و در طول کنندگی در مجلس پرونده اش را به وزارت امور خارجه منتقل کرده است و بعد ها کارمند وزارت امور خارجه می گردد وبه عنوان سفیر در آن دستگاه کار می کند؛ این درحالی است که وی در آموزش وپرورش به عنوان یک معلم فعالیت می کرد و این نمونه شاخص رایزنی و استفاده غلط از امتیازی کنندگی است.

نقوی حسینی با بیان اینکه کنندگان باید شرایط خاصی را داشته باشند، گفت: اگر کننده ای مدرک دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه باشد و بعد از کنندگی به دستگاهی که در آنجا مشغول فعالیت بوده برگردد این امر طبیعی است.

کننده سابق مجلس تأکید کرد: کننده ای با رایزنی پرونده اش را به وزارت نفت منتقل می کند اما حقوقی که در دستگاه قبلی می گرفت 5 میلیون بوده ولی زمانی که استخدام وزرت نفت شده، حقوقش به 15 میلیون افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1064

به "نقوی حسینی: استخدام کننده ای با حقوق نجومی در وزارت نفت، برخی از کنندگان از رانت استفاده می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: استخدام کننده ای با حقوق نجومی در وزارت نفت، برخی از کنندگان از رانت استفاده می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید