پروتئین کازئین را چطور و چه زمانی مصرف کنیم؟

به گزارش مجله شرقیا، متاسفانه هزاران نفر از مردم از مکمل های پروتئینی به صورت جایگزین و نه به عنوان یک مکمل (کنار منابع غذایی طبیعی) استفاده می نمایند. با این وجود که حتی از مقدار احتیاج بدن و زمان مصرف مکمل های پروتئینی آگاهی چندانی ندارند. بسیاری از مردم فکر می نمایند که مکمل های پروتئینی می توانند یک منبع سریع برای تغذیه بدن باشند. اما این دیدگاه باید کاملا از بین رود. مکمل ها در حقیقت به منظور برآورده ساختن احتیاجهای اضافی پروتئین ورزشکاران و بدنسازان است. در ادامه مقاله درباره پروتئین کازئین و زمان و روش های مصرف آن صحبت خواهیم کرد.

پروتئین کازئین را چطور و چه زمانی مصرف کنیم؟

برترین زمان برای مصرف پروتئین کازئین

پروتئین کازئین را می توانید با وعده های غذایی روزانه تان مصرف کنید. این پروتئین بسیار آهسته هضم شده و مصرف آن با وعده های غذایی، برای مدت زمان طولانی ای شما را سیر نگه می دارد. این مکمل با توجه به ساختارش حدود 5 تا 7 ساعت زمان برای جذب احتیاج دارد. بنابراین با توجه به زمان طولانی جذب، مصرف آن در وعده قبل از خواب که بدن در شرایط بی غذایی قرار می گیرد، بسیار ایده آل است. چون اسید های آمینه آن به کندی آزاد و جذب شده و در این مدت در اختیار بدن قرار می گیرند.

مصرف کازئین چند ساعت قبل از تمرین هم توصیه می گردد تا اندازه کافی ای از اسیدهای آمینه در طول تمرین به بافت های بدن رسیده و بازدهی تمرین را افزایش دهد. با این وجود، برای آزادی فوری انرژی قبل از تمرین، پروتئین وی ترجیح داده می گردد.

بر خلاف پروتئین وی که به عنوان برترین مکمل برای بعد از تمرین شناخته شده است، پروتئین کازئین برای چند ساعت قبل از تمرین یا قبل از خواب مناسب تر است.

گفتنی است پروتئین کازئین از شیر گرفته شده است. بنابراین افرادی که به کازئین شیر حساسیت دارند، نباید کازئین مصرف نمایند.

پروتئین کازئین را چطور مصرف کنیم؟

هیچ روش خاصی برای مصرف پروتئین کازئین وجود ندارد. اگر از پودر استفاده می کنید، مانند سایر مکمل های پروتئینی دیگر آن را با آب یا شیر مخلوط نموده و مصرف کنید. با توجه به این که پودرهای تقلبی زیادی وارد بازار شده اند، پیشنهاد ما شیر پرومیلک کاله است.

شیر پرومیلک کاله حاوی اندازه بالایی پروتئین (30 گرم در هر سروینگ) ترکیبی وی و کازئین بوده و به دلیل داشتن هر دو منبع پروتئین زود جذب و دیر جذب، یک غذای کامل برای رشد و بعلاوه ریکاوری (بازیابی) عضلات به شمار میرود. مصرف روزانه و منظم پرومیلک کاله به شما این امکان را می دهد تا با بدنی پرتوان تر به فعالیت های روزمره، به ویژه فعالیت های ورزشی خود ادامه دهید.

اندازه کازئین پیشنهادی به اهداف و اندازه پروتئینی که به صورت طبیعی از منابع غذایی به دست می آورید، بستگی دارد. علاوه بر این، احتیاج پروتئین از فرد به فرد فرق دارد. اما برای این که پیش زمینه ای در فکر تان ایجاد کنیم:

به عنوان یک مربی یا ورزشکار و کسی که در کوشش برای از دست دادن چربی و حفظ توده های عضلانی بدنش است، مصرف روزانه 1.5 تا 2.2 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می گردد.

به عنوان یک فرد عادی که نمی خواهد در ترکیب بدنی اش تغییری ایجاد کند، 0.8 تا 1.0 گرم مکمل کازئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن کافی است.

امیدواریم با خواندن این مقاله شک و تردید شما درباره برترین زمان برای مصرف کازئین و اندازه مصرفی آن رفع شده باشد. برای آگاهی از نکات دیگر با یک مربی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2142

به "پروتئین کازئین را چطور و چه زمانی مصرف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئین کازئین را چطور و چه زمانی مصرف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید