چگونه استرس ناشی از شیوع کروناویروس را مدیریت کنیم؟

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران/خراسان رضوی این روزها در همه جا شاهد اخبار و هشدارهایی برای غلبه بر کروناویروس جدید هستیم، موقعیتی جدی است و نیازمند هوشیاری و توجه ویژه است.

چگونه استرس ناشی از شیوع کروناویروس را مدیریت کنیم؟

به گزارش نیوز، اطلاعات مداوم، اقدامات احتیاطی و هشدارها، چه از طریق مسوولان بهداشت و سلامت و چه از طریق شبکه های آنلاین، عواقب زیادی بر سلامت روان خواهد داشت.

خبرهای مربوط به شست وشوی دست ها، رعایت نکات بهداشتی و امثال این موارد در همه سایت ها و منابع اطلاعاتی مشاهده می شود اما کمتر منبعی به سلامت مغز و روان شما پرداخته است.

مطالب زیادی در مورد کروناویروس در سایت ها و منابع خبری مختلف وجود دارد و ممکن است تمامی موارد ذکرشده در مورد این ویروس جدید صحیح نباشد به همین دلیل ین بوفکا، مدیر اجرایی تحقیقات و سیاست انجمن روانشناسی ایالات متحده روش های ذیل را برای سلامت روان شما پیشنهاد می کند:

انتخاب منبع اطلاعاتی مورد اعتماد

یک منبع ملی یا بین المللی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و یا یک منبع محلی یا ملی را انتخاب کنید تا بتوانید ازآنچه در جامعه شما می گذرد، مطلع شوید.

محدودیت به روزرسانی

تعداد دفعات به روزرسانی خود را محدود کنید. ممکن است همه چیز به سرعت در حال تغییر باشد، اما این بدان معنا نیست که باید به طور مداوم به روزرسانی شوید.

محدودیت دسترسی

وی گفت: سعی کنید عادت نکنید که از هر چیز کوچکی مطلعی داشته باشید. او توصیه می کند تلفن خود را خاموش کنید، بنابراین وسوسه نمی شوید که آن را به طور مداوم بررسی کنید.

برنامه ریزی در استفاده از شبکه های اجتماعی

محدود کردن زمان استفاده از رسانه های اجتماعی کار ساده ای نیست، وی توصیه می کند که برنامه های رسانه های اجتماعی را حذف نکنید فقط وب گردی بی هدف خود را کاهش دهید.

شناسایی ترس

بیماری همه گیر ممکن است موجب ترس هایی در وجود افراد شود و تصوراتی مانند ابتلا به بیماری و مرگ در وجود آنان نقش بندد. بوفکا می گوید: ترس از مرگ به یکی از ترس های اصلی وجودی ما تبدیل می شود.اما باید به این فکر کنید که ترس شما چیست و چقدر واقع بینانه است. خطرات شخصی خود را در نظر بگیرید و احتمال اینکه با ویروس در تماس باشید را بررسی کنید.

بعضی نیز از اینکه نزدیکان و دوستان آنان به این بیماری مبتلا شوند احساس ترس دارند. بوفکا گفت: ما تمایل داریم بیش ازحد احتمال وقوع اتفاقات را بزرگ ارزیابی کنیم و تمایل داریم ظرفیت خود را برای مقابله با آن دست کم بگیریم.

بعضی افراد ممکن است نگران این باشند که به قرنطینه منتقل شوند یا قادر به کار نباشند. اما اگر چنین اتفاقی نیز رخ دهد روش هایی برای زندگی کردن وجود دارد.موقعیت های خود را بررسی کنید که آیا پول کافی برای انجام کارها دارید و یا پشتیبان و یا حامی دارید؟ برای خود برنامه ریزی داشته باشید و به آن فکر کنید.

به خودت فکر کن

ازآنجاکه فعالیت می تواند اضطراب را برطرف کند پس به دیگران کمک کنید چون ممکن است آنان نیز مانند شما مسائلی داشته باشند. ممکن است کارمندان خدمات، کارکنان پزشکی، کارگران ساعتی و افراد شاغل در رستوران ها یا صنایع تفریحی مجبور شوند خود را در معرض خطر قرار دهند. بوفکا می گوید: برای ما، به عنوان عضوی از این جامعه مهم است که در مورد چگونگی حمایت از افرادی که زندگی آنان به این دلیل مختل شده فکر کنیم تا بتوانیم از آنان حمایت کنیم؟

از این گذشته، بسکمک از اقدامات احتیاطی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود، فقط مناسب ما نیست و سعی می شود تا کل جامعه و جمعیت های آسیب پذیر ایمن نگه داشته شوند. انجام این موارد در مراقبت از خود می تواند فرد را قادر سازد که به جای ترس های انتزاعی، تأثیرات واقعی اوضاع را ببینید.

پشتیبان

جوامع مختلف در حال اصلاح سنت ها برای جلوگیری از شیوع کروناویروس هستند.مردم دوست دارند در این مورد صحبت کنند اما اگر می خواهند صحبت کنند سعی نکنند مسائل را بیش از اندازه بزرگ جلوه دهند. بوفکا می گوید: اگر شما بیش ازحد غرق این مورد هستید، به سراغ کسی نروید که ترس مشابه شما را تجربه می کند، بلکه به دنبال کسی باشید که عملکرد متفاوتی دارد.

اگر به نظر می رسد که نمی توانید به خود کمک کنید، کمک افراد حرفه ای در این زمینه گزینه خوبی خواهد بود. بوفکا گفت: لازم نیست این کمک بلندمدت باشد و می توانید برای همین شرایط خاص راهنمایی بگیرید.

توجه به نیازهای اساسی خود

به طور خلاصه ، آنقدر در مورد کروناویروس فکر نکنید که کارهای اساسی را که بر سلامتی شما تأثیر می گذارد، فراموش کنید. وی گفت: در مواقع استرس، باید توجه بیشتری به خود داشته باشیم.

وی، خواب کافی، تغذیه مناسب، استفاده از هوای آزاد و فعالیت بدنی مناسب را برای آرامش پیشنهاد می کند.

تمرین ذهن مطلعی، مراقبه، یوگا یا سایر اشکال مراقبت از خود نیز می تواند شما را در امور روزمره و مطلعی راهنمایی کند تا ذهن خود را از سرگردانی در تاریکی دورنگه دارد.

پرهیز از نگرانی

اجازه ندهید که نگرانی موجب اضطراب شما شود.

مراقبت روحی از بچه ها

کارشناسان بهداشت و درمان، در مورد چگونگی صحبت با بچه ها در مورد کروناویروس گفتند که افراد باید ترس کودک را شناسایی کنند و به آنان بگویند احساسشان صحیح است.

نکته اصلی این است که در جهت درک و متمرکز کردن ترس های خود تلاش کنید تا آنها مانع شما برای ادامه زندگی سالم نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 869

به "چگونه استرس ناشی از شیوع کروناویروس را مدیریت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه استرس ناشی از شیوع کروناویروس را مدیریت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید