کشف قایق های جنگی و تسلیحات رها شده کلمبیایی در آب های ونزوئلا

به گزارش مجله شرقیا، دستگاه های امنیتی ونزوئلا از توقیف چند فروند قایق نظامی و تسلیحات متعلق به کلمبیا که در آب های این کشور رها شده بودند، خبر دادند.

کشف قایق های جنگی و تسلیحات رها شده کلمبیایی در آب های ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش ونزوئلا می گوید چند روز بعد از عملیات نظامی شکست خورده آمریکا، سه فروند قایق سبک جنگی متعلق به دولت کلمبیا را همراه با مقادیر زیادی تسلیحات در آب های این کشور کشف و ضبط نموده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ونزوئلا شامگاه شنبه (به وقت تهران) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر کشف این تسلیحات، شرح داد که آنها را در رودخانه اُرینوک و در جریان عملیات گشت زنی گسترده در سراسر ونزوئلا - که بعد از حمله نظامی چند روز پیش شروع شده - توقیف نموده است.

رویترز می گوید وزارت خارجه کلمبیا هنوز به سوالات درباره این خبر ارتش ونزوئلا پاسخ نداده است.

هفته قبل بود که وزیر کشور ونزوئلا از خنثی سازی یک عملیات تروریستی و کشته و زخمی شدن تروریست هایی که به وسیله دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، اطلاع داد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی به نام های آریان بِری و لوک دِنمان در جریان حمله نظامی روز یکشنبه علیه دولت خود اطلاع داد. جردن گوریدو نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا روز قبل از آن اعتراف نموده بود که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت گوایدو برعهده داشته است.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز پنجشنبه اسنادی را افشا کرد که بر اساس آنها معارضان ونزوئلایی به سرکردگی خوان گوایدو در اکتبر سال 2019 با یک شرکت امنیتی آمریکایی مستقر در فلوریدا، قراردادی 213 میلیون دلاری برای سرنگونی مادورو منعقد کردند. (جزئیات بیشتر)

مسئولان ونزوئلا می گویند در جریان عملیات مقابله با این حمله نظامی، هشت نفر کشته و تعدادی بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1008

به "کشف قایق های جنگی و تسلیحات رها شده کلمبیایی در آب های ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قایق های جنگی و تسلیحات رها شده کلمبیایی در آب های ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید